ترتیبی که یاراتیوب به شما پیشنهاد می‌کند:

تولید محتوا در یوتیوب با دسکتاپ و موبایل

تولید محتوا برای یوتیوب
فهرست مطالب

تولید محتوا در یوتیوب چالش برانگیز و زمان‌بر است، اما، اگر به درستی انجام شود، می‌تواند در راه اندازی و بهبود کسب و کار یا شخصیت شما در دنیای مجازی کمک بسیاری کند. در این مقاله، به بررسی چند مورد اساسی در تولید محتوا در یوتیوب می‌پردازیم.

نکته اولی که لازم است بدانید این است که حجم اپلود محتوا در یوتیوب 128 گیگابایت و حداکثر مدت زمان ویدئو 12 ساعت است.

آموزش آپلود فیلم در یوتیوب با دسکتاپ

1- وارد سایت یوتیوب و کانال خود شوید.

2-بر روی دکمه Create در بالای صفحه سمت راست کلیک کنید. شبیه دوربین فیلم برداری است که در وسط آن یک + وجود دارد.

3-روی Select Files کلیک کنید.

4- به پوشه ای که ویدیو ی شما در آن قرار دارد و قرار است آپلود شود بروید و آن را انتخاب کنید و سپس یوتیوب شروع به آپلود ویدیو می کند
بعد از اینکه آپلود ویدئو شروع شد، می‌توانید در مرحله بعد در کادر تایتل، عنوان ویدیو خود را وارد کنید.

نکات مهم عنوان ویدیو در یوتیوب

 

  • حتما قبل از تولید محتوا در یوتیوب اسم مناسبی برای ویدئوی خود انتخاب کنید.
  • در قسمت تایتل اسم ویدئوی خود را بنویسید.
  • در نظر داشته باشید اسم انتخابی برای ویدئو حداکثر 100 کاراکتر داشته باشد.

برگردیم به مراحل تولید محتوا در یوتیوب

5-در زمان آپلود ویدیو، می توانید اطلاعاتی مانند توضیحات ویدیو را وارد کنید. سپس، روی Next کلیک نمایید.
در توضیحات، می توانید تمام نکاتی که باعث بیشتر دیده شدن ویدئو بشود را یادآور شوید، طوری که هم بیننده را ترغیب به دیدن ویدئو کند هم با سئو، ویدئو به دیگران نمایش داده شود برای این کار لازم است هشتگ های مرتبط با ویدئوی خود و همچنین لینک های ویدئویی که قبلا داخل کانال بارگذاری کرده اید را بنویسید تا مخاطب ویدئو های دیگر شما را نیز ببیند.

 

بیشتر بخوانید : تولید محتوا با هوش مصنوعی

 

نکات مهم دیسکریپشن یوتیوب

 

  • حداکثر 5000 کاراکتر بنویسید.
  • با نوشتن صحیح و اصولی این قسمت، بازدید ویدئوهایتان بالا رفته و کمترین زمان به درآمدزایی مناسب برسید.

6-در قسمت تامنیل، کاور ویدئو را آپلود کنید.
تامنیل در بیشتر دیده شدن ویدیوها در یوتیوب بسیار مؤثر است. تامنیل کاور ویدئوی شماست. کاور ویدیو اولین چیزیست که نظر مخاطب را جلب می کند و باعث می شود مخاطب ویدئو شما را ببیند یا خیر. در واقع قلابی است که موجب می شود چشم و ذهن مخاطب درگیر شود و بیننده را مجاب کند ویدئوی شما را ببیند و باعث بالا رفتن بازدید ویدئو شما می شود.
هنگام تولید محتوا در یوتیوب در طراحی تامنیل نهایت دقت را داشته باشید چون تامنیل در چند قسمت نمایش داده می شود و اگر تامنیل جذابی را طراحی کنید، کمک قابل توجهی به رشد کانال شما می کند.

توجه

اگر اکانت شما وریفای نشده باشد از این مورد نمی توانید استفاده کنید، پس موس را روی علامت سوال تامنیل نگه‌دارید و گزینه وریفای را بزنید. در مرحله بعد فقط کافیه شماره موبایل خود را وارد کنید و کدی که برای شما ارسال می گردد را بنویسید.

7-در کادر بعد می‌توانید یک پلی لیست برای مخاطبان کانالتان بسازید.
مرحله بعدی در آپلود محتوا ساخت پلی لیست است، پلی لیست کمک بسیار زیادی به مرتب بودن کانال شما می کند، با توجه به پلی لیست مخاطبان شما می توانند ویدئوهای مرتبط با هم را ببیند برای هر موضوع یک پلی لیست بسازید و ویدئوهای مرتبط با هم را در آنجا اضافه کنید. که برای این کار لازم است یک پلی لیست ایجاد کنید، نام آن را انتخاب کنید و گزینه Create را بزنید. و ویدئو های مرتبط را در آنجا اضافه کنید و می توانید اگر لازم بود یک ویدئو را در چند پلی لیست قرار دهید.

8- بخش Audience :

در این قسمت باید انتخاب کنید که این ویدیو برای کودکان زیر 13 سال مناسب هست یا خیر. اگر ویدئوی شما مناسب است گزینه Yes, it’s made for kids را انتخاب کنید و اگر ویدیو مناسب کودکان نیست، گزینه No, it’s not made for kids را انتخاب کنید ویدیو خود را بارگذاری کنید.

9-یک کادری وجود دارد تحت عنوان Tags ، در این جا تگ‌های خود را وارد کنید. حتما از تگ های مرتبط استفاده کنید، تگ های اصولی، باعث می شود مخاطبان به راحتی ویدئوهای شما را به راحتی پیدا می کنند.

توجه:

بعد از نوشتن هر تگ باید دکمه Enter را بزنیم تا تگ ما ثبت شود و تگ بعدی خود را وارد کنیم.

10-در این مرحله کادری وجود دارد تحت عنوان Category که می توانیم موضوع محتوای خود را مشخص کنیم تا یوتیوب بهتر بتواند ویدیو ما را به مخاطب هدف نشان دهد.

11-در یوتیوب این امکان را داریم که کامنتهای کاربران را برای انتشار تایید یا رد کنیم،

در گزینه Hold potentially inappropriate commenf for review را در قسمت Comments and ratings کامنت های مخاطبانتان را به صورت دستی و قبل از انتشار تایید کنید، سپس کامنت زیر ویدیو نمایش داده می شود.

این قابلیت برای رد کردن کامنت های حاوی سخنان رکیک یا مستهجن کاربرد دارد.

12-  روی گزینه Next پایین سمت راست،کلیک کنید.

13- و در اخر بر روی دکمه آبی رنگ Publish بزنید تا فیلم در یوتیوب بارگذاری شود.

مراحل تولید محتوا در یوتیوب با دسکتاپ به پایان رسید.

امروزه استفاده از موبایل بسیار رایج تر از دسکتاپ شده، بنابراین توصیه می کنیم نحوه آپلود فیلم در یوتیوب با گوشی موبایل را نیز آموزش ببینید.

آموزش آپلود ویدیو در یوتیوب با گوشی موبایل

1- وارد اپ یوتیوب در گوشی همراه خود شوید و بر روی علامت + بزنید.
روی گزینه Allow Access کلیک کنید تا به یوتیوب اجازه دسترسی به ویدئوهای خود را داده باشید. اکنون در صفحه Add Details هستید، در این بخش، روی قسمت تایتل کلیک کنید و همانند بالا اسم مناسب برای ویدئوی خود انتخاب کنید.

2-در صفحه ای که در موبایل باز شده است بر روی گزینه Upload a video بزنید.

3- سپس ویدئو را از داخل گالری گوشی موبایل خود که قبل تر آن را برای آپلود در یوتیوب انتخاب کرده اید را انتخاب کنید.

4- در صفحه بعدی که جلوی شما است می‌توانید از اول یا آخر ویدئو هر جایی که دوست داشتین را برش بزنید.

5- در این مرحله می توانید برای ویدئو خود تایتل اگر دوست داشتین قرار دهید و بنویسید و در قسمت بعد
می توانید ویدیو خود را به صورت دلخواه تعیین کنید که خصوصی(private) باشد یا عمومی ( Public)
در نهایت باید تعیین کنید که اگر ویدیو شما برای کودکان ساخته نشده است باید
در کادر Select Audience روی گزینه No, it’s not made for kids کلیک کنید.
6- بعد از اینکه این مراحل را طی کردین و ویدیو شما کامل آپلود شد، تیک آبی رنگی را در پایین گوشی موبایل خود مشاهده می کنید.

حالا شما می توانید براحتی و بصورت حرفه ای تولید محتوا در یوتیوب را در تمام دستگاهها انجام دهید.

ترفندهای بهتر شدن تولید محتوا در یوتیوب

1- تعیین نیش محتوا:

ابتدا نیش محتوایی را که می‌خواهید در آن فعالیت کنید را تعیین کنید. نیش محتوا باید با علاقه و تخصص شما هماهنگ باشد تا بتوانید بهترین محتوا را ارائه کنید و مخاطبان مناسبی را به خود جذب کنید.

2- برنامه‌ریزی محتوا:

برای تولید محتوا در یوتیوب، باید یک برنامه‌ریزی محتوایی داشته باشید. این برنامه شامل موضوعات و زمان انتشار ویدئوها، تعداد ویدئوها، فرمت ویدئوها و موارد دیگر است.

برای داشتن یک برنامه‌ریزی محتوایی موثر، باید به موضوعات روزمره علاقه‌مند باشید و به روز رسانی مداوم در نظر گرفته شود.

3- بهبود ابزار تولید محتوا در یوتیوب:

برای تولید محتوای یوتیوب، باید دارای تجربه و آگاهی لازم در زمینه‌هایی مانند نورپردازی، صداگذاری، ویرایش و غیره باشید. برای این منظور، بهتر است از وسایلی مانند دوربین با کیفیت بالا، میکروفن، نورپردازی حرفه‌ای و نرم‌افزارهای ویرایش ویدئو استفاده کنید.

برای شناخت بهتر ابزار مقاله وسایل لازم برای یوتیوبر شدن را مطالعه کنید.

4- کیفیت محتوا:

برای تولید محتوا در یوتیوب، باید به جزئیات و جزئیات کار و تلاش کنید. برای این کار، باید متناسب با نیازهای مخاطبان خود، ویدئوهایی با کیفیت بالا، صدای خوب و تصاویر با کیفیت استفاده کنید. همچنین، برای بالا بردن کیفیت محتوا، باید محتوای دیگری که توسط خود یا دیگران تولید شده، بررسی و بازبینی کنید تا بهترین ایده‌ها را برای خود به دست آورید.

بهترین ایده های تولید محتوا در یوتیوب

 

1- تولید محتوای بصری در یوتیوب:

محتوای بصری یکی از مهمترین عناصر در تولید محتوای یوتیوب است. برای جلب توجه مخاطبان، باید از تصاویر با کیفیت بالا، انیمیشن‌های جذاب و ویدئوهایی با کیفیت بالا استفاده کنید. توجه داشته باشید که محتوای بصری اینترنت باید به روز رسانی مداوم داشته باشد تا مخاطبان جدید جذب کنید.

2- تولید محتوای صوتی در یوتیوب:

صدای محتوایی که تولید می‌کنید بسیار مهم است. برای این کار، باید از میکروفن با کیفیت بالا و برنامه‌های ویرایش صوت استفاده کنید. همچنین، باید صدای خود را بررسی کنید و از اشتباهات رایج مانند تکرار کلمات و اصطلاحات اجتناب کنید.

3- ارائه محتوای ارزشمند:

برای جذب مخاطبان، باید محتوای ارزشمند و مفیدی را ارائه دهید. این محتوا می‌تواند در قالب آموزشی، پاسخ به سوالات، یا تجربیات شما باشد. همچنین، باید توجه داشت که محتوایی که ارائه می‌دهید باید تایجاد فرصت برای ارتباط با مخاطبان: یکی از مزیت‌های بزرگ تولید محتوا در یوتیوب، فرصت ارتباط مستقیم با مخاطبان است. با ایجاد ارتباط مستقیم و برقراری ارتباط با مخاطبان، می‌توانید ایده‌های خود را با آنان به اشتراک بگذارید، به نظرات آنان گوش کنید و پاسخ به پرسش‌های آنان دهید. این فرصت برای شناخت بهتر مخاطبان شما و ارتباط بیشتر با آنان مفید است.

4- بازاریابی محتوا:

برای جذب مخاطبان جدید و بیشتر، باید محتوای خود را بازاریابی کنید. این شامل استفاده از تبلیغات در یوتیوب و شبکه‌های اجتماعی، استفاده از SEO برای بهینه‌سازی محتوا برای موتورهای جستجو، و ارسال محتوای خود به سایر وب سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی است.

5- ارائه تنوع:

نشانه موفقیت در تولید محتوا در یوتیوب جذب مخاطب زیاد و  جلب توجه آنان است، برای این کار، باید تلاش کنید تا محتوایی با تنوع بیشتری ارائه دهید. این شامل استفاده از فرمت‌های مختلف ویدئو، تغییر موضوعات و ارائه محتوا در حوزه‌های مختلف است. برای مثال، می‌توانید ویدئوهای آموزشی، ویدئوهای مسابقه، ویدئوهای تفریحی و غیره را ارائه دهید.

6- به روز بودن با تکنولوژی:

برای تولید محتوا در یوتیوب، باید با تکنولوژی‌های جدید و نرم افزارهای ویرایش جدید آشنا باشید. برای مثال، می‌توانید از نرم افزارهای ویرایش ویدئویی ح12- تمرین و مداومت: بهترین راه برای بهبود تولید محتوای خود در یوتیوب، تمرین و مداومت است. برای بهتر شدن در تولید محتوا، باید به صورت مداوم و در بازه‌های زمانی منظم، محتوای جدید را ارائه دهید. همچنین، باید از تجربیات گذشته خود یاد بگیرید و برای بهبود محتوای خود، به فیدبک‌های مخاطبان گوش کنید و به آنان پاسخ دهید.

7- ایجاد برند شخصی:

تولید محتوای با کیفیت در یوتیوب می‌تواند به شما کمک کند تا برند شخصی خود را ایجاد کنید. با ارائه محتوای با کیفیت و به روز، مخاطبان به شما اعتماد بیشتری پیدا می‌کنند و به عنوان یک برند قابل اعتماد در نظر گرفته می‌شوید.

8- استفاده از شبکه‌های اجتماعی:

برای جذب مخاطبان بیشتر و افزایش شناخت بیشتری از برند خود، باید از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. با ارسال محتوای خود در شبکه‌های اجتماعی مختلف، می‌توانید به دیدار مخاطبان جدید بروید و تعامل بیشتری با آنان داشته باشید.

9- ارائه محتوای ارزشمند:

برای جذب مخاطبان بیشتر و حفظ آنان، باید محتوای ارزشمندی را ارائه دهید. محتوایی که برای مخاطبان جذاب و آموزنده باشد و به آنان کمک کند تا مشکلات خود را حل کنند یا اطلاعات جدیدی را کسب کنند.

10- استفاده از تحلیل داده‌ها:

برای بهبود تولید محتوا در یوتیوب، باید از حل مشکلات هر چند که برنامه‌ریزی و اجرای یک استراتژی موفق برای تولید محتوا در یوتیوب مهم است، اما همیشه همه چیز به طور کامل به صورت پیش‌بینی شده پیش نمی‌رود. ممکن است با مشکلات مختلفی روبرو شوید که باید آن‌ها را برطرف کنید تا بتوانید به موفقیت دست یابید. برخی از مشکلات رایج در تولید محتوا در یوتیوب عبارتند از:

  • کاهش بازدید: در برخی موارد، تعداد بازدید و نمایش محتوای شما ممکن است به صورت ناگهانی کاهش یابد. این مشکل ممکن است به دلیل الگوریتم جدید یوتیوب یا کاهش علاقه مخاطبان به محتوای شما باشد. برای حل این مشکل باید به دنبال دلایل کاهش تعداد بازدید بگردید و راه‌حل‌های مناسبی را پیشنهاد دهید. به عنوان مثال، می‌توانید محتوای جدید و متنوع تولید کنید و به کیفیت و طرح بصری محتوای خود توجه کنید.
  • عدم پاسخ به نظرات مخاطبان: برای جذب مخاطبان بیشتر، باید به نظرات آن‌ها پاسخ داده شود و با آن‌ها تعامل داشته باشید. عدم پاسخ به نظرات مخاطبان ممکن است باعث ایجاد حس بی‌تفاوتی شود و مخاطبان از دنبال کردن محتوای شما دلسرد شوند. برای حل این مشکل، باید به نظرات مخاطبان پاسخ داده و با آن‌ها تعامل داشته شوید.
  • کاهش تعداد مخاطبان: در برخی موارد، ممکن است به دلیل مشکلات مختلفی، تعداد مخاطبان شما کاهش یابد.

محتوای ممنوعه در یوتیوب کدامند؟

محتوای جنسی:

یوتیوب محل مناسبی برای نمایش محتوای غیراخلاقی و جنسی نیست. اگر ویدیوتان حاوی چنین محتوایی است، حتی درصورتی که ویدیویی از خودتان باشد، نباید آن را در یوتیوب آپلود کنید.

محتوای حاوی خشونت:

در یوتیوب نباید محتوای خشونت‌ آمیزی را که هدف آن ترساندن دیگران است یا دارای محتوای غیرموجه است آپلود کنید. همچنین نباید دیگران را تشویق به انجام کارهای خشونت‌ آمیز کنید.

محتوای مضر یا خطرناک:

ویدیوهایی را که دیگران، مخصوصاً کودکان را تشویق به انجام کارهای خطرناک، که ممکن است شدیداً به آنها آسیب بزند را آپلود نکنید.

نفرت پراکنی:

یوتیوب جایگاهی برای آزادی بیان است. اما از محتوایی که علیه افراد یا گروه‌ها براساس نژاد یا منشأ قومی، مذهب، ناتوانی، جنسیت، سن، ملیت، وضعیت سربازی، طبقه اجتماعی، گرایش جنسی، یا هویت جنسیتی به تشویق خشونت یا اغماض در برابر آن بپردازند و یا از محتوایی که موجب نفرت‌ پراکنی باشد؛ حمایت نمی‌کند.

آزار و اذیت و مزاحمت سایبری:

آپلود ‌کردن ویدیوها و نظرات توهین‌ آمیز در یوتیوب و همچنین هک از جمله مواردی است خلاف قوانین یوتیوب می باشد.

تهدید دیگران:

یوتیوب با مواردی چون رفتارهای متجاوزانه، تهدید، ایجاد مزاحمت، آزار و اذیت، ارعاب، تجاوز به حریم‌خصوصی دیگران، فاش کردن اطلاعات شخصی افراد به شدت برخورد می کند. درصورت شناسایی چنین افرادی ممکن است آن‌ها برای همیشه از استفاده از یوتیوب منع شوند.

هرزنامه یا اطلاعات گمراه کننده و کلاهبرداری

موارد دیگری از جمله ترویج استفاده از اسلحه و مواد منفجره، اذیت و آزار کودکان هم جزو محتواهای ممنوعه در یوتیوب می باشد.

و در نتیجه این اخطار بسیارخطرناک می باشد.

مرحله بعد در مسیر یوتیوبر شدن:

نوشتن تایتل یا عنوان ویدیو برای گرفتن کلیک بیشتر

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback
1 سال قبل

[…] آموزش تولید محتوا در یوتیوب […]

trackback
1 سال قبل

[…] آموزش تولید محتوا در یوتویوب […]

محسن
محسن
3 روز قبل

سلام کانال من راجب انواع اسلحه های نظامی و تانک های نظامیه، بعدا براش مشکلی پیش نمیاد؟

yaramain
مدیر
پاسخ به  محسن
1 روز قبل

سلام وقت بخیر، اگر در کانالتون صحنه های خشونت آمیز و یا حالا تشویق به خشونت نباشه، مشکلی نداره، لینک کانالتون برای ما بفرستید تا برسی بیشتری بشه.

4
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x