ترتیبی که یاراتیوب به شما پیشنهاد می‌کند:

اند اسکرین یوتیوب

اند اسکرین یوتیوب
فهرست مطالب

طریقه ساخت اند اسکرین یوتیوب یا صفحه پایانی یوتیوب را در این مقاله باهم بررسی می کنیم.
صفحه‌ پایانی، (اند اسکرین )، یک راه عالی برای هدایت مخاطبانتان به ویدیویی است که می خواهید آن را تماشا کند، پیوندهایی را برای ویدئوی پیشنهادی بعدی یا دکمه‌های اشتراک اضافه کنید تا بینندگان شما بخشی از مخاطبان دائمی شما شوند.

مراحل ساخت اند اسکرین یوتیوب

1- وارد حساب یوتیوب خود شوید و در گوشه بالا سمت راست، نماد حساب خود و سپس YouTube Studio را انتخاب کنید.

ساخت اند اسکرین
اند اسکرین یوتیوب

2- در منوی سمت چپ، Content را انتخاب کنید و اگر می خواهید یک انداسکرین به ویدیوی موجود اضافه کنید، ویدئو را انتخاب کنید، روی نماد مداد کلیک کنید و از مرحله بعدی بگذرید.

اند اسکرین یوتیوب چیست؟

نماد مداد در یوتیوب استودیو با رنگ قرمز مشخص شده است.

3-سپس باید گزینه افزودن اند اسکرین را با وارد کردن از یک ویدیوی موجود یا افزودن ویدئوی خود مشاهده کنید.

اند اسکرین

4- عناصر صفحه پایانی را که می خواهید به ویدئوی خود اضافه کنید انتخاب کنید، اطلاعات مورد نیاز را پر کنید و روی Create Element کلیک کنید.

5- برای سفارشی‌سازی‌های بیشتر، می‌توانید اندازه و قرارگیری هر عنصر را در صفحه پایانی و مدت زمانی که هر یک نمایش داده می‌شوند، تنظیم کنید.

6- می‌توانید با انتخاب پیش‌نمایش در گوشه بالا سمت چپ، پیش‌نمایش صفحه پایانی را مشاهده کنید یا به سادگی گزینه Save را انتخاب کنید تا اند اسکرین یوتیوب خود را نهایی کنید. با اتمام مراحل، برگه Video element ها را انتخاب کنید.با انجام این مراحل انداسکرین شما آپلود می شود و انتهای هر ویدئو می توانید ویدئوی دلخواهتان را به قسمت انداسکرین اضافه کنید تا مخاطبین بعد از دیدن ویدئو بلافاصله ویدئوی بعدیتان را ببینند.

آموزش ساخت اند اسکرین در یوتیوب

نکات اساسی در ساخت اند اسکرین یوتیوب

1. در ابتدا قالب صفحه پایانی را شخصی سازی کنید.

فونت خاص خود را داشته باشد. با یک طرح عالی، یا لوگو، رنگ‌ها و فونت‌های برندتان را به‌طور خودکار اعمال کنید، تا همیشه برند باشید، زمانی که طرح مخصوص به خود را داشته باشید خاص می شوید و همه شما را با برند خودتان می شناسند این برند می تواند شامل فونت، رنگ لوگو و طرح های مخصوص به خودتان باشد.
2. برای صفحه پایانی که می خواهید 20 ثانیه آخر ویدئوی یوتیوب نمایش دهید تمام سعی خود را کنید تا اند اسکرین را به بهترین شکل ممکن طراحی کنید چرا که صفحات پایانی، از قسمت های مهم هستند که با استفاده از آن می توانید مخاطبین بیشتری را جذب کنید، هر چقدر اند اسکرین حرفه ای تر باشد به نفع خودتان است.
3. یک تامنیل عالی طراحی کنید با رنگ ها و فونت های جذاب که از نظر جلوه بصری توجه مخاطب را جلب کرده و یک تیتر هیجان انگیز بنویسید که مخاطب شما ترغیب شود ویدئویتان را ببیند.
تمام این موارد به شما در جهت جذب سابسکرایبر کمک می کند و در نتیجه موجب می شود بازید ویدئو های شما بالا رفته و در کمترین زمان به درآمد زایی از یوتیوب برسید.

ابعاد استاندارد برای تنظیم اند اسکرین یوتیوب

اندازه استاندارد 1280 پیکسل در 720 پیکسل و نسبت تصویر استاندارد HD 1920 پیکسل در 1080 پیکسل است.

طول اند اسکرین یوتیوب

صفحه‌های پایانی برای پنج تا ۲۰ ثانیه آخر ویدئوهای شما پخش می‌شوند. اطمینان حاصل کنید که ویدئویی که برای قسمت انداسکرین استفاده می کنید مناسب و مرتبط با ویدئوی قبلی باشد که در جهت تکمیل این ویدئو به نمایش بگذارید تا، تأثیر انداسکرین شما به حداکثر برسد، زیرا هدف اصلی یوتیوب از ایجاد انداسکرین این است که مخاطبان را ترغیب کنید تا اقدامات بیشتری با کانال شما انجام دهند و بازدیدها و تعامل بیشتری ایجاد کنند.
در نهایت یارا تیوب به شما پیشنهاد میکند انداسکرین را به ویدئوهای خود اضافه کنید.
می‌توانید از آنها برای تبلیغ ویدیوهای دیگر، تشویق بینندگان به اشتراک و موارد دیگر استفاده کنید. برای ویدیوهایی با نسبت ابعاد استاندارد 16:9 می‌توانید تا چهار عنصر را به صفحه پایانی خود اضافه کنید. سایر نسبت‌ها ممکن است محدودیت کمتری داشته باشند.

طریقه غیر فعال کردن اند اسکرین یوتیوب

اگر می‌خواهید صفحه پایانی را از ویدیوی یوتیوب خود حذف کنید، و از طریق مراحل زیر انداسکرین را غیرفعال کنید:

1- وارد حساب یوتیوب خود شوید.

2- در گوشه بالا سمت راست، روی نماد حساب خود کلیک کرده و YouTube Studio را انتخاب کنید.

3- در صفحه منو در سمت چپ صفحه خود، Content را انتخاب کنید. سپس باید لیستی از تمام ویدیوهای YouTube خود را مشاهده کنید.

4- نماد مداد را در ویدیویی که می‌خواهید صفحه انتهایی آن را بردارید، انتخاب کنید.

5- روی عناصر Video کلیک کنید.

6- در صفحه پایانی، روی Edit element کلیک کنید.

7- روی حذف کلیک کنید.

به‌عنوان شخصی که تولید محتوا کرده، شما تنها کسی هستید که می‌توانید صفحه‌های پایانی را از ویدئوهای خود حذف کنید، بنابراین می‌توانید اطمینان حاصل کنید که کاربران آنچه را که شما می‌خواهید می‌بینند.

نکته پایانی

از اند اسکرین با کیفیت بالا برای جلب توجه مجدد مخاطبان استفاده کنید.
اگر مخاطبان شما ویدئوهای شما را تا آخر تماشا کرده باشند، توجه آنها را به خود جلب کرده اید. با این حال، شما نمی خواهید پس از پایان ویدئو توجه آنها را از دست بدهید.
صفحه‌های پایانی به شما کمک می‌کنند دوباره توجه مخاطب را جلب کنید و آنها را تشویق کنید تا ویدئوی دیگری را تماشا کنند یا آنها را به سابسکرایبر تبدیل کنید و با این کار بازدید ویدئو های شما بالا رفته و موجب می شود.

در تمام مسیر یوتیوبر شدن،(از ثبت نام در یوتیوب تا نقد کردن درآمد یوتیوب) همراه شما هستیم و اگر در هر مرحله با مشکلی مواجه شدید کارشناسان یاراتیوب شما را، راهنمایی می کنند.

مطالب مرتبط:

آموزش تولید محتوا در یوتیوب

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback
1 سال قبل

[…] آموزش ساخت انداسکرین اختصاصی […]

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x