ترتیبی که یاراتیوب به شما پیشنهاد می‌کند:

کسب درامد از یوتیوب

نحوه درامدزایی از یوتیوب
فهرست مطالب

چگونه از یوتیوب کسب درآمد کنیم؟

با این راهنمای مبتدی شروع به کسب درامد از یوتیوب کنید. از نظر بسیاری افراد بدست آوردن هزاران دلار از فیلم یک خفاش نمی تواند واقعی باشد، اما این امکان را دارید که به سرعت به دریافت درامد یوتیوب برسید، به خصوص اگر تعداد سابسکرایبر قابل قبولی داشته باشید.

بعد از این که کانال یوتیوب خود را ایجاد کردید، می توانید از ویدیوهای خود در داشبورد استودیوی یوتیوب، درآمد کسب کنید.

یوتیوب یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های ویدئویی در جهان است و بسیاری از افراد توانسته‌اند از طریق آن درآمد کسب کنند.

روش های کسب درامد از یوتیوب

1. شرکت در برنامه پارتنر یوتیوب:

راحت ترین و سریع ترین روش کسب درامد از یوتیوب، شرکت در برنامه شراکت درآمد یوتیوب (YouTube Partner Program) است. با عضویت در این برنامه، می‌توانید تبلیغات در ویدئوهای خود به نمایش بگذارید و هر بار که کاربران بر روی تبلیغات شما کلیک کنند، درآمد کسب کنید.

یوتیوب به شما کمیسیونی از هزینه‌ی تبلیغاتی که برای تماشا کنندگان ویدیوهای شما نمایش داده می‌شود، می‌دهد. همچنین می‌توانید از طریق فروش محصولات، خدمات، سفارشی‌سازی و غیره نیز درآمد کسب کنید.

شرکت در برنامه یوتیوب پارتنر، روشی راحت برای پول درآوردن از یوتیوب است، اما برای رسیدن به موفقیت در یوتیوب باید به محتوای خود اهمیت بدهید و سعی کنید ویدیوهای ارزشمند و جذابی را بسازید که تعداد بیشتری از مخاطبان را به سمت خود جذب کنید.

برای شرکت در برنامه پارتنر یوتیوب، باید حداقل 1000 دنبال‌کننده و 4000 ساعت مشاهده در 12 ماه گذشته داشته باشید و باید با شرایط و قوانین یوتیوب مطابقت کنید.

2. استفاده از تبلیغات سرمایه‌گذاران:

برای کسب درامد از یوتیوب می‌توانید از تبلیغات سرمایه‌گذاران در ویدئوهای خود استفاده کنید. برای این کار، باید با شرکت‌های تبلیغاتی و آژانس‌های تبلیغاتی همکاری کنید و تبلیغات در ویدئوهای خود قرار دهید.

3. ساخت و توزیع سریال‌های ویدئویی:

سریال‌های ویدئویی خود را بسازید و در یوتیوب منتشر کنید. با این روش، می‌توانید مخاطبان بیشتری را به خود جذب کنید و درآمد بیشتری کسب کنید. همچنین، می‌توانید سریال‌های خود را در سایر پلتفرم‌های ویدئویی نیز منتشر کنید.

4. ارائه خدمات مربوط به محتوای خود:

می‌توانید خدمات مربوط به محتوای خود، مانند طراحی لوگو،تدوین ویدئو، ویرایش ویدئو، طراحی گرافیک و غیره را به مخاطبان خود ارائه دهید و از این طریق درآمد کسب کنید.

برای موفقیت در کسب درآمد از یوتیوب، باید به تولید محتوای با کیفیت و متناسب با علاقه‌مندی‌های مخاطبان خود توجه کنید، همچنین باید به رعایت قوانین یوتیوب و جلب توجه مخاطبان خود از طریق تبلیغات، بازاریابی و ترویج محتوای خود بپردازید.

5. سازماندهی وبینار

اگر متخصص در یک حوزه خاص هستید، می‌توانید وبینارهای رایگان برای جذب مخاطبان و تبلیغ کسب و کار خود برگزار کنید. در صورت علاقه‌مندی مخاطبان به محتوای شما، می‌توانید از طریق فروش محصولات، خدمات و یا پرداخت اشتراک، درآمد کسب کنید.

 

6. سفارشی کردن محتوا:

در این روش محتوای خود را براساس درخواست و نیازهای کارفرمایان سفارشی می کنید. این روش به شما امکان پیشنهاد خدمات و محصولات خود به صورت مستقیم به کارفرمایان را می‌دهد.

7. فروش:

فروش از روش‌های مهم کسب درامد از یوتیوب است که به شما اجازه‌ی فروش محصولات و خدمات خود را به تعداد بیشتری از مخاطبان می‌دهد. در زیر چند روش برای درآمد از یوتیوب با استفاده از فروش آورده شده است:

1. فروش محصولات فیزیکی:

شما می‌توانید محصولات فیزیکی خود را به دنبال تبلیغ آن‌ها در ویدیوهای یوتیوب فروش کنید. این محصولات می‌توانند شامل کتاب، لوازم الکترونیکی، لوازم ورزشی، لوازم آرایشی و بهداشتی و غیره باشند.

2. فروش خدمات:

اگر شما کسب و کاری در حوزه خدمات دارید، می‌توانید خدمات خود را از طریق ویدیوهای یوتیوب تبلیغ کنید. این خدمات می‌توانند شامل مشاوره، طراحی وب سایت، خدمات بازاریابی، خدمات حرفه‌ای، خدمات آموزشی و غیره باشند.

3. فروش محصولات دیجیتالی:

از آنجا که در این روش محصول فیزیکی برای بسته بندی و ارسال ندارید، روش ساده و کم دردسری برای کسب درامد از یوتیوب است. محصولات دیجیتالی خود را مانند کتاب الکترونیکی، ویدیوهای آموزشی، نرم‌افزارها، پکیج‌های آموزشی و غیره را به صورت آنلاین به فروش برسانید.

4. فروش محصولات و خدمات خود یا همکاران:

می‌توانید محصولات و خدمات خود را در ویدئوهای خود معرفی کنید و از طریق لینک‌های موجود در توضیحات ویدئو به فروش آنها بپردازید. این روش برای کسب درامد از یوتیوب بیشتر برای کسب‌ و کارهایی که محصولات قابل فروش دارند مناسب است.

می‌توانید با شرکت‌های دیگر همکاری کرده و محصولات و خدمات آن‌ها را در ویدیوهای خود تبلیغ کنید. این کار می‌تواند شامل محصولات فیزیکی، محصولات دیجیتالی و خدمات باشد.

5. فروش لینک‌های وابسته:

به عنوان واسطه برای فروش محصولات و خدمات دیگران عمل کنید. در این روش، شما با شرکت‌هایی همکاری می‌کنید که محصولات و خدمات خود را به صورت آنلاین به فروش می‌رسانند. شما لینک‌های وابسته به این محصولات و خدمات را در ویدیوهای خود قرار داده و هر بار که یک کاربر توسط این لینک‌ها محصول یا خدمات را خریداری می‌کند، شما پورسانت دریافت می‌کنید.

می‌توانید با برند‌های مختلف مشارکت کنید و برای آن‌ها تبلیغات کنید. این روش به شما اجازه‌ی کسب درآمد از طریق پرداخت حق الزحمه و پورسانت برای هر فروش یا معامله‌ای که از طریق لینک‌های ویدیوهای شما انجام شود، می‌دهد.

6. فروش اشتراک‌های پرداختی:

خدمات و محتوای انحصاری خود را برای اعضای ویژه‌ی کانال خوداز طریق اشتراک‌های پرداختی به فروش برسانید. در این روش، کاربرانی که اشتراک خریداری می‌کنند، به محتوای انحصاری ویژه‌ی شما دسترسی پیدا می‌کنند.

محتوای انحصاری می‌تواند شامل ویدیوهای آموزشی، قسمت‌های اضافی از ویدیوهای شما، محتوای پشت صحنه و غیره باشد.

7. فروش محتوای انحصاری:

می‌توانید محتوای انحصاری خود را برای فروش در دسترس قرار دهید. محتوای انحصاری برای اعضای ویژه‌ی کانال خود ایجاد کنید. این روش باعث جذب اعضای وفادار و پایدار به کانال شما و در نتیجه کسب درآمد بیشتر می‌شود.

در این روش، مخاطبان شما باید برای دسترسی به محتوای شما پول بپردازند.

در نهایت برای فروش محصولات و خدمات خود از طریق یوتیوب، رعایت قوانین و شرایط خاصی مانند قوانین حق تکثیر و استفاده از موسیقی و محتوای دیگر و… بسیار مهم است.

همچنین باید به دقت به مخاطبان خود و نیازهای آن‌ها توجه کنید تا بتوانید با محصولات و خدمات خود بازخورد خوبی بگیرید و در دراز مدت موفقیت بیشتری کسب کنید.

نکات کسب درامد از یوتیوب

1- اگر حساب کاربری یوتیوب ندارید، یکی ایجاد کنید. کانال شما درواقع حضور شخص شما در یوتیوب محسوب می شود. هر حساب یوتیوب که وجود دارد، یک کانال به آن متصل است.

حساب یوتیوب همان حساب گوگل است و با ایجاد حساب یوتیوب، به سایر محصولات گوگل مانند Gmail و Drive دسترسی خواهید داشت.

2- کانال یوتیوب خود را بسازید، فیلم ها را آپلود کنید و مخاطبانی را برای کسب درامد از ویدیوهای یوتیوب خود جمع کنید.

3- در صورتی که حداقل 4000 ساعت تماشا در یک سال گذشته یا حداقل 10 میلیون ویو ویدیو شورت در سه ماه گذشته و بیش از 1000 سابسکرایبر، داشته باشید، می‌توانید به برنامه پارتنر یوتیوب بپیوندید.

4- یوتیوبرها می توانند از طریق تبلیغات نیز درآمد کسب کنند. در این روش تعداد بازدید و سابسکرایبرها اهمیتی ندارد.

5- از بینندگانی که پسوند AdBlock دارند پول دریافت نمی کنید، زیرا این کاربران پخش تبلیغات را متوقف کرده اند. اما، از کسانی که YouTube Premium دارند، درامد خواهید داشت.

6- کاربران یوتیوب ترجیح می دهند محتوای ناسزا یا بزرگسالان را فیلتر کنند تا از محدودیت سنی ویدیوی خود جلوگیری کنند، زیرا ویدیوهای دارای محدودیت سنی واجد شرایط کسب درامد از یوتیوب نیستند.

7- یوتیوب درباره قانون کپی رایت بسیار سختگیرانه برخورد می کند. از آنجا که در حال درآمدزایی هستید، “fair use” اعمال نمی شود، پس باید از دارنده کپی رایت مجوز استفاده از محتوای آنها را دریافت کنید.(لینک به محتوای قوانین کپی رایت)

8- کلمات کلیدی را در کانال یوتیوب خود اضافه کنید، تا به افراد کمک کنید کانال شما را پیدا کنند، این عمل کلید کسب درامد از یوتیوب است.

برای اضافه کردن کلمات کلیدی باید به بخش پیشرفته تنظیمات کانال خود بروید.توجه داشته باشید که کلمات کلیدی باید با محتوای شما مرتبط باشد.

9- نام کاربری شما ممکن است به نفع یا علیه شما عمل کند. هرچقدر کوتاه، آسان و اصیل باشد، در حافظه کاربر راحت تر می ماند.

در صورتی که از یک حساب موجود استفاده می‌کنید، همیشه می‌توانید نام کاربری خود را از طریق ویرایش آن در اکانت گوگل خود تغییر دهید.

توجه

نام کاربری را حداکثر 3 بار می توانید تغییر دهید. بین هر تغییر نام کاربری یوتیوب حداقل 12 روز باید صبر کنید.

ویدیوی خود را بارگذاری کنید. سعی کنید ویدیوی با کیفیت باشد و خیلی طولانی نباشد. این مساله بسته به نوع محتوایی که آپلود می کنید می تواند متفاوت باشد. هرچه محتوا جذاب تر باشد، شانس بیشتری برای کسب درامد از یوتیوب دارید.

حتی اگر محتوای عالی ندارید، به کارتان ادامه دهید. سعی کنید هر ویدیو بهتر از قبلی شود.ما انسان ها اغلب در حین حرکت یاد خواهیم گرفت.

با استفاده از دوربین مناسب و استفاده از نرم افزار یا تکنیک های ویرایش خوب، ویدیو را بهبود بخشید. نحوه فیلم برداری را بهبود دهید. می توانید از سه پایه استفاده کنید، از کسی کمک بگیرید که صحنه های فیلم برداری را روشن تر کند.

اگر قصد خرید چراغ‌های سفید روشن ندارید، نزدیک یک پنجره آفتابی باشید یا در فضای باز فیلم برداری کنید.

همه این کارها به بهبود محصول نهایی کمک می کند و به نوبه خود مخاطب بهتر و بیشتری برای کانال جذب می کند.

آپلود منظم محتوا، باعث می شود مخاطبان وفادار و ثابت داشته باشید، که می تواند به درآمدزایی از طریق یوتیوب کمک کند. اگر به طور منظم ویدیو بارگذاری کنید، احتمال سابسکرایب بالاتر می رود.

ویدیوهای کانال خود را با کلمات کلیدی که موضوع را توصیف می کند و توضیحات جذاب برچسب گذاری کنید. این موارد کاربران یوتیوب را از جستجوهای یوتوب به ویدیوی شما سوق می دهد.

الزامات کسب درامد از یوتیوب را برآورده کنید.

برای شروع درامد از یوتیوب به حداقل 4000 ساعت تماشا در 12 ماه گذشته یا حداقل 10 میلیون ویو ویدیو شورت در سه ماه گذشته و 1000 سابسکرایبر نیاز است.

با کلیک کردن روی برگه Monetization و علامت زدن کادر Monetize with Ads (کسب درآمد با تبلیغات) از ویدیویی که آپلود می‌شود، درآمد کسب کنید.

برای مانیتایز یک ویدیو پس از آپلود، ویدیو منیجر خود را باز کنید و روی علامت «$» کنار ویدیویی که می‌خواهید کسب درآمد کنید کلیک کنید. کادر Monetize with Ads (کسب درآمد با تبلیغات) را علامت بزنید.

برای شروع درامدزایی یوتیوب، باید مانیتایز را فعال کنید.

شما با این عمل به یوتوب اجازه می دهید در ویدیوی شما تبلیغات قرار دهد. این همچنین به این معنی است که شما تصدیق می‌کنید که هیچ محتوای دارای کپی رایت در ویدیوی کانال شما وجود ندارد.

در صورتی که خارج از ایران باشید مراحل زیر را باید طی کنید:

به www.youtube.com بروید و روی (My Channel) در صفحه وب کلیک کنید.

روی لینک (Video Manager) در نوار بالا کلیک کنید.

روی channel and Enable on monetization کلیک کنید.

شما به PayPal یا یک حساب بانکی و یک آدرس پستی معتبر و همچنین اطلاعات دیگر نیاز دارید تا AdSense بتواند تأیید کند که شما چه کسی هستید و پول را برای چه کسی ارسال کند. شما فقط به ازای هر کلیک تبلیغات و مقدار کمتری در هر بازدید به دست می آورید، اما با گذشت زمان افزایش می یابد. به همین دلیل است که داشتن مخاطب کلیدی است.

اما برای یوتیوبرهای مقیم ایران امکان انجام این مراحل نیست، بنابراین برای این افراد، مطمئن ترین راه نقد کردن درامد یوتیوب در ایران همکاری با یاراتیوب است که شرکت واسط نقد کننده درامد یوتیوب و تنها نماینده رسمی MCN در ایران است.

کسب درامد از یوتیوب در ایران

با توجه به افزایش هرروز نرخ دلار و تورم یکی از بهترین راهها برای کسب درامد دلاری فعالیت در یوتیوب است، از هر فعالیت و مهاریتی که دارید می توانید برای ساخت محتوا در یوتیوب استفاده کنید و کانال بسازید.

در اینجا یک پیشنهاد خاص برای کسب درامد از یوتیوب داریم.

متاورس

 

می توانیم از متاورس شروع کنیم. متاورس نسل آینده اینترنت است که یک عینک مخصوص به چشم می زنید و تمام کارهایی که در دنیای واقعی انجام می دهید می توانید در فضای مجازی تجربه کنید.

این تکنولوژی بزودی در اختیار همه قرار می گیرد.اگر از الان به فکر باشید،می توانید درامد خوبی کسب کنید.

درباره متاورس بیشتر بخوانید.

بازی های متاورس

یک روش نو و جذاب برای کسب درامد از یوتیوب بازی متاورس است.در متاورس بازی ها محبوبیت زیادی دارند.این بازی ها در کنار سرگرمی، به نحوی طراحی شده اند که فرد بتواند با انجام ماموریت های مختلف و بدست آوردن برخی آیتم ها به درآمد برسد.

بازی های متاورس در ژانر P2E ( بازی کن تا به درامد برسی) قرار دارند.هر بازی توکن یا کوین مخصوص خودش رو دارد و خرید و فروش در بازی توسط این توکن ها انجام می شود.با وقت گذاشتن در این بازی ها کوین بدست می آورید و کوین ها را بصورت ارز دیجیتال بفروشید و به دلار درامد داشته باشید.

این بازی ها در ژانر M2E (حرکت کن تا به درامد برسی) هم وجود دارند، که در آن ها باید حرکت ورزشی مثل دویدن انجام دهید.

در متاورس می توانید با درامدی که جمع کردید زمین بخرید و خانه بسازید و اجاره دهید یا بفروشید و درامد بیشتری کسب کنید.

می توانید از تمام این فعالیت ها فیلم تهیه کنید و در یوتیوب بارگذاری کنید و سابسکرایبر و بیننده جذب کنید و در آخر هم به درآمد یوتیوب برسید.

بیشتر بخوانید:

درامد هر 1000 ویو در یوتیوب

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
sara
sara
1 سال قبل

سلام با هر رشته ای میتونیم در یوتب درآمد داشته باشیم؟

رامون طالع
11 ماه قبل

آموزش مفیدی بود لطفا آموزش های بیشتری درباره یوتیوب منتشر کنید.

trackback
7 ماه قبل

[…] علاقه ای به کسب درآمد از یوتیوب دارید، حتما مقاله یاراتیوب را مطالعه […]

3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x