ترتیبی که یاراتیوب به شما پیشنهاد می‌کند:

هر 1000 بازدید در یوتیوب چقدر درامد دارد؟

هر 1000 بازدید در یوتیوب چقدر درامد دارد؟
فهرست مطالب

درامد یوتیوب از هر 1000 بازدید، چقدر است؟درامد هر ویو در یوتیوب چند دلار است و چطور محاسبه می شود.برای پاسخ این سوالات و بسیاری سوالات مشابه، با ما همراه باشید.

با میلیاردها چشمی که هر روز یوتیوب را تماشا می کنند و با افزایش روزافزون مخاطبین، این سوال برای مخاطبین ایجاد می شود، که هر هزار بازدید یوتیوب چقدر درامد دارد؟

بیشتر بدانید: نقد کردن درآمد یوتیوب 

هر یوتیوبر قبل از راه‌اندازی کانال یوتیوب با سوالاتی مواجه می شود. آیا در ایران می توان از یوتیوب کسب درامد کرد؟درآمد یوتیوب به ازای هر بازدید چقدر است؟ آیا ارزش زمان گذاشتن و تلاش کردن را دارد؟

هر 1000 بازدید چند دلار درآمد دارد

به طور متوسط : 10 سنت – 7 دلار در هر 1000 بازدید همانطور که می بینید، مقدار درامد یوتیوب می تواند نوسان داشته باشد چون محتواهای ویدیویی که در یوتیوب بارگذاری می شود، یکسان نیستند.

بنابراین یوتیوب از روشی به نام CPM (درامد یوتیوب از هر 1000 بازدید، از کشورهای مختلف) استفاده می‌کند.

به طور معمول یک CPM برای یک سازنده یوتیوب 1.50 تا 3 دلار است که وقتی بیش از 100000 بازدید داشته باشید، ممکن است نزدیک به 300 دلار در هر ویدیو باشد.

میزان درآمد از یوتیوب چقدر است؟

مقدار درآمد از یوتیوب، به ماهیت کانال، موقعیت مکانی یوتیوبر و مدت زمانی که قرار است روی آن سرمایه گذاری کنید بستگی دارد.

به طور متوسط، درآمدزایی یوتیوب برای (1000 بازدید) (همچنین به عنوان CPM – Cost Per Mille شناخته می شود) بر اساس مکان بینندگان و مخاطبان هدف، از 0.3 تا 20 دلار متغیر است.

اعداد بسیار متفاوت است، اما بیشتر کانال ها در هر 1000 بازدید 2 الی 3 دلار درآمد دریافت می کنند.

همانطور که در بالا گفته شد با توجه به موقعیت مکانی درآمد از یوتیوب به ازای هر 1000 بازدید، متفاوت است. برای مثال در کشور هند ممکن است در حدود ۲۰ تا ۳۰ سنت دریافت کند؛ اما محتوای مشابه یک در کشور آمریکا می تواند ۱۵ دلار کسب درامد کند، که آمریکا بیشترین CPM را دارد.

توجه

قبل از اینکه واجد شرایط کسب درآمدزایی و نقد کردن درآمد یوتیوب خود شوید، برنامه یوتیوب از شما می‌خواهد که حداقل 1000 سابسکرایبر داشته باشید.

موضوع محتوای کانال

عامل تاثیرگذار بعدی در افزایش درامد یوتیوب از هر 1000 بازدید، تخصصی یا عمومی بودن موضوع ویدئو است. به عنوان یک قاعده کلی هرچه موضوع تخصصی تر و مرتبط با موضوعات کسب و کاری باشد، درآمد شما بیشتر خواهد بودمخاطبان محتوای تخصصی به طور معمول، ویژگی های جمعیت شناختی (سن و جنس)، علایق و الگوهای مصرف مشابهی دارند.

تبلیغ محتوای خاص و محدود را بر محتوای عام پسند ترجیح می دهند؛ تا جامعه محدودتر و تخصصی تری را هدف قرار دهند. به عنوان مثال شرکتی که در زمینه مسائل مربوط به کامپیوتر فعالیت می کند، می تواند از گوگل بخواهد که تبلیغاتش را برای گروه سنی ۱۸ تا ۴۰ سالی که علاقمند به این نوع محتواها هستند نمایش دهد.

برای کانال های تخصصی ( آموزشی، آشپزی، ورزشی) درامد یوتیوب از هر 1000 بازدید ۲ تا ۱۰ دلار، کانال های گیم و بازی های کامپیوتری ۱ تا ۲ دلار و کانال های هنری بین ۲ تا ۵ دلار است.

دیگر نکات مهم درآمد یوتیوب

  • جمعیت شناسی بیننده (محل، سن، جنسیت، علایق)
  • نمایش موبایل در مقابل دسکتاپ
  • نوع محتوا (وبلاگ، اخبار، نظرات، زیبایی، رمزنگاری، سفر و غیره)
  • تعداد سابسکرایبرها
  • زمان تماشای ویدیوها
  • تعداد دفعات آپلود ویدیوها
  • تعداد ویدیوها
  • موقعیت جغرافیایی

در حالی که همه عوامل ذکر شده در بالا برای یوتیوبرها و برای افزایش CPM و درآمد مهم هستند. انبوهی از راه‌های دیگر وجود دارد که سازندگان یوتیوب می‌توانند برای کانال خود درآمد کسب کنند.

درآمد یک یوتیوبر با 100000 سابسکرایب

برای کسب درآمد خوب به سابسکرایبر نیاز ندارید، بلکه تعداد بازدیدها مهم است. در واقع کسب درآمد به ازای بازدید می باشد.

با این حال، نباید قدرت ساب های خود را دست کم بگیرید زیرا آنها با نظر دادن و تعامل با ویدیوهایی که آپلود می کنید، به رشد کانال شما کمک می کنند. در واقع، پردرآمدترین افراد یوتیوب به دلیل جامعه قوی و تعداد بالای سابسکرایبر، بازدید بیشتری دریافت می کنند.

اما چرا داشتن مخاطب زیاد و وفادار مهم است، فردی با 10000 سابسکرایب، شانس بیشتری برای دریافت 1000 بازدید دارد تا فردی که 1000 ساب دارد.

وقتی صحبت از تبلیغات ویدیویی به میان می‌آید، تبلیغ‌کنندگان فقط زمانی پرداخت می‌کنند که مردم روی تبلیغ کلیک کنند یا حداقل نیم دقیقه ویدیو را تماشا کنند.

این بدان معناست که اگر ویدیوی شما میلیون ها بازدید داشته باشد اما هیچ کس روی تبلیغات کلیک نکند، هیچ درآمدی کسب نخواهید کرد.

YouTube Analytics طیف گسترده ای از گزارش ها و معیارها را برای نظارت بر پیشرفت ویدیوها و کانال خود ارائه می دهد.

همانطور که می بینید، مدل کسب و کار یوتیوب بر اساس عوامل خاصی است که بر میزان پولی که می توانید از این پلتفرم استریم دریافت کنید تأثیر می گذارد. برخی از آنها نقش مهم تری نسبت به سایرین در تعیین محدوده درآمد یوتیوب شما دارند.

چه عواملی در میزان درامد کانال یوتیوب تاثیرگذار هستند؟

بسته به کیفیت محتوا و مهم تر از آن تعامل با محتوا،میزان کسب درآمد از یوتیوب، می تواند به طور چشمگیری در نوسان باشد. اگر مردم تا انتها ویدیوها را تماشا کنند، به یوتیوب و تبلیغ‌کنندگان، نشان می دهد که بینندگان واقعاً محتوا را دوست دارند و آن محتوا را ارزشمندتر می‌کند.

این قانون در مورد سازندگان اعم از اینکه 5 سابسکرایبر داشته باشند یا 500000 سابسکرایب اعمال می شود. تعامل یکی از مهم ترین عوامل افزایش درآمد، حفظ سابسکرایبرها و جذب مخاطبین جدید است.

این سوال به عوامل زیادی بستگی دارد از جمله بازدید ویدئو، درامد حاصل از تبلیغات، فروش کالا و حمایت مالی. هر کدام از این موارد را به جز بررسی می کنیم.

1. موضوع ویدیو

هر چقدر ویدیو های شما جذابتر باشد، و موضوع کانال شما پر بازدیدتر باشد، تبلیغات بیشتر روی کانال شما قرار می گیرد.

2. موضوع گیمینگ

گیم استریمر ها در یوتیوب یا به قولی کسانی که از انجام بازی ویدیو خود فیلم می گیرند، کانال های محبوب این روزها هستند. علاوه بر آن مقایسه، امتحان کردن و موضوعات مختلف دیگری که با گیم و بازی مرتبط است، محبوبیت خاصی دارند.

3. سرگرمی

مردم همواره به این حوزه بسیار علاقه دارند در نتیجه بازدید از این کانال ها بیشتر خواهد بود و بین تبلیغ کننده ها محبوب هستند.

4. آموزشی

محتواهای آموزشی در هر موردی که باشند، همیشه مورد علاقه بوده و بین تبلیغ کنندگان، مورد قبول هستند.

5. زیبایی

حوزه زیبایی یکی از پر بازدیدترین موضاعات در تمام پلتفرم های اجتماعی است در نتیجه میکاپ، مراقبت از پوست و این موارد از اهمیت زیادی بین مخاطبین برخوردار است. پس این حوزه مورد علاقه تبلیغ کنندگان می باشد.

بعد از آن موضوع سفر، سلامتی و فیتنس، موفقیت و انگیزش، آشپزی و حیوانات خانگی می باشد.

که مخاطبین پر و پا قرص دارد و تبلیغات نیز نتیجه بخش می باشد.

6. موقعیت جغرافیایی

از مهمترین موضوعاتی که از تولید محتوا گرفته تا بازاریابی باید به ان دقت کنید، تشخیص جامعه ی هدف است.

تبلیغ کنندگان نیز اینطور نگاه می کنند. کشور ها بر اساس میزان اهمیت بین برندها، ترتیب خاصی دارند:

امریکا
کانادا
استرالیا
نیوزلند
بریتانیا
اتریش
المان
سوئیس

همانطور که ملاحظه می کند اگر کانال به زبان انگلیسی داشته باشید، بازدید بیشتری دارید در نتیجه درآمد بالاتری خواهید داشت.

7. مدت زمان ویدیو

ویدیوهای شما می تواند کمتر از یک دقیقه باشد که به آن شورت ویدیو می گویند، و بیشتر از یک دقیقه که بهترین حالت ویدیو های 12 الی 15 دقیقه ایست چون تبلیغ بیشتری می تواند روی آن قرار بگیرد.

8. تاریخ بازدید

مناسبت ها و فصل های مختلف بر میزان بازدید و در نتیجه تبلیغ، تاثیر می گذارند. به طور مثال زمان هایی مثل کریسمس، بلک فرایدی، جایزه ی اسکار و به طور کلی پاییز و اوایل زمستان، زمان های بهتری برای تبلیغ هستند.

میزان درآمد از یوتیوب به ازای هربازدید چقدر است؟

اگر مخاطبان شما تبلیغات ویدیوی شما را نادیده بگیرند، یوتیوب پولی به یوتیوبر نمی پردازد ولی موارد استثنا هم وجود دارد. کسی که که تبلیغ به یوتیوب می دهد به ازای هر مشارکت به یوتیوب پول پرداخت می کند به شرطی که مخاطب حداقل سی ثانیه تبلیغات را تماشا کرده باشد.

معیار درآمد یوتیوب، 1000 بازدید است. همانطور که قبلا ذکر کردیم، عوامل زیادی نیز بر درآمد یوتیوب تأثیر می‌گذارند (منبع ترافیک، تعداد سابسکرایبر و غیره).

با این حال، هنگامی که جایگاه مناسبی را انتخاب کردید و استراتژی مناسب را پیاده‌سازی کردید، یوتیوب بیش از آنچه تصور می‌کنید به شما پول خواهد داد.

درامد از یوتیوب از ایران

پول درآوردن از یوتیوب در ایران با اینکه برای سازندگان ویدیو کمی سخت است، اما مزایای بسیاری به دلیل کسب درآمد دلاری، دارد،با توجه به اختلاف ارزش ریال و دلار و افزایش قیمت دلار، ایجاد کسب و کار در یوتیوب ایده پولسازی خواهد بود.

به راحتی می توانید یوتیوب را به شغل اول خود تبدیل کنید و به خواسته های مالی خود برسید. اما حقیقت این است که به دلیل تحریم ها، درآمدزایی از یوتیوب در ایران تاحدی سخت شده است.

اما شرکت های واسطی وجود دارند که می توانند به راحتی درآمد شما را نقد کنند و به ریال یا دلار به شما پرداخت کنند و درامد از یوتیوب از داخل ایران فقط از طریق شرکت های واسط قابل دریافت است.

امروزه بسیاری از ایرانی ها از طریق یوتیوب درآمد کسب می کنند و درامدهای خیلی خوبی هم در حوزه زبان فارسی و زبان انگلیسی بدست می آورند.

بیشترین درآمد از یوتیوب در ایران در محتوای فارسی زبان با اطلاعات به دست آمده از سایت سوشیال بلید پوریا پوتک می باشد، با در آمد تقریبی ماهانه 50000 هزار دلار، که در رتبه اول، و بیشترین درآمد را بین یوتیوبرهای فارسی زبان دارد.

بیشتر بخوانید: افزایش لایک یوتیوب

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
6 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback
1 سال قبل

[…] هر 1000 بازدید در یوتیوب چقدر درآمد دارد در ایران […]

trackback
1 سال قبل

[…] درامد هر 1000 ویو در یوتیوب […]

trackback
1 سال قبل

تعرفه درآمد از یوتیوب

حسین
حسین
11 ماه قبل

خیلی جامع بود، مقاله اند اسکرین هم حتما بخونید خیلی کامل توضیح دادند

علی نقوی
علی نقوی
13 روز قبل

یعنی الان مثلا من در ماه 100 هزار بازدید بگیرم تقسیم بر 1000 باید کنم بعد ضبدر cpm کانال ام کنم درآمد یوتیوبم میشه؟

6
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x