ترتیبی که یاراتیوب به شما پیشنهاد می‌کند:

نحوه کسب درآمد از ویدیو کوتاه یوتیوب (شورت ویدیو)

نحوه کسب درآمد از ویدیوهای کوتاه یوتیوب (شورت ویدیو)
فهرست مطالب

ویدیو کوتاه یوتیوب یک محتوای ویدیویی عمودی و کوتاه است که با استفاده از تلفن هوشمند ایجاد شده و مستقیماً از برنامه یوتیوب در YouTube آپلود می شود.

که چند وقتی هست می توان از ویدیو کوتاه یوتیوب درآمد زایی کرد که شرکت یاراتیوب به نقد کردن درآمد یوتیوب شما، کمک خواهد کرد.

یوتیوب شورت چیست؟

یوتیوب شورت چیست؟

یوتیوب شورت (YouTube Shorts) یک پلتفرم جدید از یوتیوب است که برای ایجاد ویدیوهای کوتاه به طور ویژه طراحی شده است. این ویژگی به کاربران این امکان را می‌دهد که ویدیوهایی با مدت زمان کوتاه، معمولاً کمتر از ۶۰ ثانیه، ایجاد کنند و به اشتراک بگذارند.

یوتیوب شورت‌ها بر روی پلتفرم موبایلی یوتیوب قابل مشاهده است و با اسکرول کردن در پایین صفحه، کاربران می‌توانند ویدیوهای شورت را مشاهده کنند. این ویژگی از فرمت‌هایی مانند ویدیوهای تصویری، لوپ‌ها، موزیکالی‌ها و … پشتیبانی می‌کند.

یوتیوب شورت‌ها به کاربران این امکان را می‌دهد تا به راحتی و بدون نیاز به تجهیزات پیشرفته، ویدیوهای خلاقانه و جذابی ایجاد و با جامعهٔ یوتیوب به اشتراک بگذارند.

سایز ویدیو کوتاه یوتیوب

10.80*19.20 مقدار استاندارد برای ابعاد ویدیو کوتاه یوتیوب می باشد و با استفاده از ابزارهای ایجاد داخلی یوتیوب، می توانید ضبط، ویرایش و موسیقی اضافه کنید، سرعت فیلم را کنترل کنید، و چندین کلیپ ویدیویی 15 ثانیه ای را با هم ویرایش کنید. شورت یوتیوب خود را بسازید.

نکات مهم یوتیوب شورت

بینندگان کلیپ کوتاه یوتیوب می‌توانند در حین مشاهده ویدیو، کانال شما را به اشتراک بگذارند، نظر بدهند، لایک و سابسکرایب کنند.
YouTube Shorts که در ابتدا در 14 سپتامبر 2020 در هند راه‌اندازی شد و در 18 مارس 2021 در سراسر ایالات متحده منتشر شد، به سرعت از 6.5 میلیارد بازدید روزانه در سراسر جهان گذشت.

شورت ویدیو سرانجام در 12 ژوئیه 2021 در حالت بتا در 100 کشور در سراسر جهان منتشر شد.
معاون مدیریت محصول یوتیوب فرمت ویدیو را به عنوان «تجربه جدید ویدیویی کوتاه برای سازندگان و هنرمندانی که می‌خواهند با استفاده از چیزی جز تلفن همراه خود ویدیوهای کوتاه و جذابی فیلم‌برداری کنند» توصیف کرد و ادامه داد: « شورت ویدیو راهی جدید است.

تلاش یوتیوب برای تولید محتوای ویدئویی کوتاه با سایر ویدیوهای زودگذر در رسانه های اجتماعی، از جمله TikTok، Instagram Reels، Instagram Stories، Snapchat Spotlight، و حتی Twitter Fleets و Linkedin Stories (RIP) فاصله زیادی ندارد.

چیزی که یوتیوب شورت را متمایز می‌کند، توانایی آن در تبدیل بینندگان به سابسکرایبرهای کانال شما است.
هنگامی که در حال راه اندازی شورت ویدیو هستید، می توانید یک کانال کاملا مجزا برای شورت ویدیو خود ایجاد کنید یا ویجت شورت را در کانال اصلی خود قرار دهید.

توصیه می کنیم شورت ویدیو خود را در کانال اصلی خود نگه دارید. این به این دلیل است که هم‌تراز کردن محتوای فید اصلی یوتیوب و محتوای Shorts شما در یک مکان باعث می‌شود که مخاطبان شما راحت‌تر با ویدیوهای شما درگیر بمانند و فرصت بیشتری به آنها می‌دهد تا از ویدیو های شورت به ویدیوهای بلند یوتیوب شما پرش کنند و در نهایت منجر به بهترین نتیجه یعنی سابسکرایب کانال شما می شوند.

توجه

بینندگان می توانند شورت ویدیو شما را با ضربه زدن روی Shorts در پایین برنامه یوتیوب پیدا کنند.

چگونه به ویدیو کوتاه در یوتیوب دسترسی داشته باشیم؟

  • در صفحه اصلی یوتیوب
  • در صفحه کانال شما
  • از طریق اطلاعیه ها

زمان ویدیوهای شورت یوتیوب چقدر است؟

ویدیو کوتاه یوتیوب می توانند یک ویدیوی پیوسته 60 ثانیه ای یا چند ویدیوی 15 ثانیه ای ترکیبی باشند. با این حال، اگر ویدیو شورت شما از موسیقی کاتالوگ یوتیوب استفاده می کند، شورت ویدیو شما فقط به 15 ثانیه محدود می شود.
نکته : یوتیوب به طور خودکار هر محتوای یوتیوب را که 60 ثانیه یا کمتر باشد، به عنوان شورت ویدیو دسته بندی می کند.

نحوه ساخت و آپلود ویدیو کوتاه یوتیوب در موبایل

نحوه ساخت و آپلود ویدیو کوتاه یوتیوب در موبایل

مرحله 1: برنامه YouTube را باز کنید.
مرحله 2: شروع به ایجاد یوتیوب شورت خود کنید.
1-روی نماد (+) روی دکمه صفحه اصلی برنامه ضربه بزنید، سپس روی Create a Short ضربه بزنید.

2- برای ضبط یک کلیپ ویدیویی 15 ثانیه ای، دکمه ضبط قرمز را نگه دارید یا روی آن ضربه بزنید تا ضبط شروع شود و سپس دوباره متوقف شود.
3- اگر می خواهید یک ویدیوی 60 ثانیه ای کامل ضبط کنید، روی عدد 15 بالای دکمه ضبط ضربه بزنید تا طول فیلم به 60 ثانیه تغییر یابد.
4- برای افزودن جلوه ها و عناصر ویژه به ویدیوی خود، نوار ابزار سمت راست صفحه را مرور کنید.
الف. برای تغییر نمای دوربین، روی فلش های چرخان ضربه بزنید.
ب. با ضربه زدن روی دکمه 1x سرعت ویدیو کوتاه خود را افزایش یا کاهش دهید.
ج. روی نماد ساعت ضربه بزنید تا یک تایمر شمارش معکوس برای ایجاد ویدیوهای هندزفری تنظیم کنید.
د. با ضربه زدن روی نماد سه دایره، فیلترها را به ویدیو های کوتاه یوتیوب خود اضافه کنید.
ه. با ضربه زدن روی عصای جادویی، روتوش را به ویدیوی خود اضافه کنید.
ح. روی نماد شخص ضربه بزنید تا پس‌زمینه خود را تغییر دهید و یک صفحه سبز یا عکس از کتابخانه تلفن هوشمند خود اضافه کنید.
5- برای افزودن صدا به شورت ویدیو خود، روی نماد افزودن صدا در بالای صفحه ضربه بزنید. توجه داشته باشید که فقط قبل از شروع ضبط یا پس از آن در فرآیند ویرایش می‌توانید یک آهنگ صوتی را به ویدیو شورت خود اضافه کنید.

6- اگر اشتباه کردید، برای لغو، روی فلش معکوس در کنار دکمه ضبط ضربه بزنید.

آموزش گذاشتن ویدیوی کوتاه در یوتیوب با دسکتاپ

آموزش گذاشتن ویدیوی کوتاه در یوتیوب با دسکتاپ

1.وارد سایت یوتیوب شوید و روی شکل دوربین بالای صفحه ضربه بزنید.
2.روی آپلود ویدیو کلیک کنید و بعد از آن ویدیو خود را انتخاب کنید.
3.حالا تنظیمات ویدیو شورت را مانند ویدیو معمولی انجام دهید.
4. در متن دیسکریپشن ویدیو خود short# بگذارید.
5. بعد از وارد کردن هشتگ لینک ویدیو شما تغییر می کند و کلمه short به آن اضافه می شود.
6. الان ویدیو شورت شما آماده آپلود است.

چگونه ویدیو کوتاه در یوتیوب بگذاریم؟

1. پس از اتمام ضبط، روی علامت تیک بزنید تا Short ویدیو یوتیوب خود ذخیره شود.
2. سپس، شورت ویدیو خود را با افزودن یک آهنگ موسیقی، متن و فیلترها نهایی کنید.
3. اگر می‌خواهید عمیق‌تر وارد ویرایش شوید، روی نماد خط زمانی ضربه بزنید تا زمانی که متن در خط زمانی ویدیو ظاهر می‌شود تغییر کند.
4. پس از اتمام ویرایش، روی Next در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید.
5. جزئیات شورت ویدیو خود را اضافه کنید و انتخاب کنید که آیا می‌خواهید ویدیو عمومی، فهرست نشده یا خصوصی باشد
6. انتخاب کنید که آیا ویدیوی شما برای کودکان مناسب است یا نیاز به محدودیت سنی دارد.
7. برای انتشار ویدیوی خود، روی آپلود کوتاه ضربه بزنید.

نحوه کسب درامد از ویدیو کوتاه یوتیوب

به‌عنوان مالک یا خالق کسب‌ وکار، ممکن است به این فکر کنید که «چگونه می‌توانم درآمد از یوتیوب شورت داشته باشم؟». به هر حال، بسیاری از سازندگان و برندها برای کسب درآمد از یوتیوب، بیشتر استفاده می‌کنند.

به این دلیل که یوتیوب تنها پلتفرمی است (تا کنون) که به افرادی که فیلم کوتاه به همراه ویدیو بلند آپلود می کنند درآمد می دهد.
اوایل به افرادی که شورت ویدیو آپلود می کردند درآمدی تعلق نمی گرفت ولی در حال حاضر از اوایل سال 2023، سازندگان ویدیو های شورت می‌توانند واجد شرایط برنامه Partner Program باشند، به این معنی که می‌توانند درآمد تبلیغاتی از یوتیوب کسب کنند.

سازندگان فیلم کوتاه یوتیوب برای رسیدن به درآمدزایی باید حداقل 10 میلیون بازدید در 90 روز گذشته نیاز دارند. وقتی سازندگان وارد برنامه شدند، 45 درصد از درآمد تبلیغاتی را از ویدیوهای خود به دست خواهند آورد.

بهترین روش های ساخت ویدیو کوتاه یوتیوب

ساختن ویدیوهای کوتاه برای یوتیوب می‌تواند با استفاده از چندین روش مختلف انجام شود. در زیر بهترین روش‌های ساخت ویدیو کوتاه برای یوتیوب را معرفی می کنیم:

قلاب ویدئو داشته باشید.

در چند ثانیه اول ویدیو، کاری کنید توجه مخاطب جلب شود و ویدیو را تا لحظه آخر ببیند.

سرعت ویدیو تند باشد.

شورت ها یک ویدیوی کامل نیستند و بهتر است محتوا فقط یک توالی پیوسته نباشد در عوض، با برش‌ها و ویرایش‌های مختلف بازی کنید تا بینندگان خود را درگیر خود نگه دارید.

به تکرارها فکر کنید.

شورت ویدیوها در یک حلقه پخش می شوند، بنابراین در نظر بگیرید که اگر محتوای شما به طور مداوم تکرار شود، چگونه با آن مواجه می شود.

6 روش استفاده از ویدیوهای کوتاه

در زیر 6 روش مهم برای استفاده از ویدیو کوتاه یوتیوب گفته شده است:

1. کانال اصلی خود را تبلیغ کنید.

از ویدیو کوتاه یوتیوب برای تبلیغ و رشد کانال معمولی خود استفاده کنید. هر بار که یک شورت ویدیو پست می‌کنید، فرصتی برای مشاهده محتوای شما است و این دیدگاه می‌تواند به یک سابسکرایب تبدیل شود.

شورت‌ها همچنین به شما کمک می‌کنند تا با استفاده از الگوریتم یوتیوب بیشتر دیده شوید، زیرا کانال شما شاهد افزایش تعامل خواهد بود، که یکی از عوامل رتبه‌بندی کلیدی برای اولویت‌بندی محتوا توسط یوتیوب است.

2. فیلم پشت صحنه بسازید.

فیلم‌های پشت صحنه (BTS) به مخاطب دید خوبی نسبت به کانال، برند یا خدمات شما می‌دهد.

لازم نیست شورت ویدیو را ادیت خاصی کرد و بهتر است که همان گونه ساده و جذاب برای مخاطب باشد.

لازم نیست هر ویدیویی که برای یوتیوب می سازید برنامه‌ریزی شود و به کمال برسد.

فیلم های پشت صحنه اشکال مختلفی دارند.

ایده برای ویدیوی BTS

  • رویدادهای شرکت
  • راه اندازی محصول
  • به روز رسانی محصول یا به زودی
  • به روز رسانی محل کار، به عنوان مثال، یک بازسازی

ویدیوهای BTS به کسب اعتبار برند کمک می کنند. مزیت بزرگ استفاده از Gen-Z مبتنی بر اصالت) و به تعمیق اعتماد مصرف کننده کمک می کند. به هر حال، مردم از مردم خرید می‌کنند و نشان دادن جنبه انسانی برند شما با BTS راهی عالی برای ایجاد رابطه قوی با مشتریان، مشترکین و بینندگان بالقوه شماست.

3. مخاطب را اذیت کنید.

به Shorts به‌عنوان وسیله سرگرم‌کننده بازاریابی ویدیویی فکر کنید و از قالب آن برای تحریک اشتهای مشتریان بالقوه استفاده کنید. به عنوان مثال، می‌توانید یک کوتاه 30 ثانیه‌ای درباره انتشار محصول آتی، همراه با یک CTA ارسال کنید تا بینندگان را به سمت ویدیوی طولانی‌تر یوتیوب سوق دهید که به جزئیات بیشتری می‌پردازد و بینندگان شما را به یک صفحه فرود هدایت می‌کند تا برای دسترسی زودهنگام ثبت نام کنند.

4. با ویدیو کوتاه یوتیوب برندینگ کنید.

ویدیو کوتاه یوتیوب این امکان را می دهد که مخاطبان، بدون نیاز به تماشای یک ویدیوی کامل، با نام تجاری شما در تعامل باشند. و از آنجایی که 5 درصد از بینندگان پس از یک دقیقه دیگر تماشای ویدیوها را متوقف می‌کنند، محتوای سریع و کوتاه تضمین می‌کند که مخاطبان شما تا آخر تماشا می‌کنند، پیام‌ شما را دریافت می‌کنند.

5. به چالش ها بپیوندید.

در سال 2021، گروه معروف کی‌پاپ BTS با یوتیوب همکاری کرد تا چالش اجازه رقص را اعلام کند و از مخاطبان سراسر جهان دعوت کرد تا یک ویدیوی 15 ثانیه ای را ضبط و به اشتراک بگذارند. نسخه دوم آهنگ موفق اخر آنها.

لیور کوهن، رئیس موسیقی جهانی یوتیوب، گفت: «ما از شراکت با آنها [BTS] در چالش «اجازه رقص» در یوتیوب شورت، به گسترش شادی کمک می کنیم و ارتباطات پایدار بین طرفدارانشان در یوتیوب در سراسر جهان ایجاد کنیم.

شورت ویدیو ها فرصتی را برای برندها و سازندگان فراهم می‌کند تا از یک روند، به عنوان مثال، یک حرکت رقص یا چالشی که در رسانه‌های اجتماعی در حال انجام است، استفاده کنند.

نمی‌گوییم که باید به هر چالش رقصی ملحق شوید، اما حفظ روندهای ویدیویی باعث می‌شود برند شما به روز باشد و شانس ویروسی شدن افزایش یابد.
یوتیوب شورت فرمتی ساده برای درخواست محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) است، زیرا ویدیوشورت می‌تواند توسط هر کسی، در هر مکان و با یک تلفن هوشمند ایجاد شود.

6. با شورت ویدیو یوتیوب سابسکرایبر جذب کنید.

ایجاد یوتیوب شورت یک استراتژی بازاریابی ویدیویی مقرون به صرفه است. این قالب می تواند توسط هر کسی با گوشی هوشمند ایجاد شود.
یوتیوب شورت باید یک بخش اساسی از استراتژی اجتماعی ویدیویی شما باشد، نه اینکه تبدیل به کل استراتژی اجتماعی شما شود، همیشه هدفی برای ویدیوی خود داشته باشید.

به عنوان مثال، برای حفظ و خوشحال کردن مشتریان فعلی، مخاطبان خود را تشویق کنید تا در کانال شما را سابسکرایب کنند و با مخاطبان تعامل بیشتری در یوتیوب ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید: درامد یوتیوب از هر ۱۰۰۰ بازدید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback
1 سال قبل

[…] آموزش گذاشتن ویدیو کوتاه در یوتوب […]

هانیه
هانیه
11 ماه قبل

مرسی از سایت خوبتون

رضا
رضا
12 روز قبل

درآمد شورت ویدیو بیشتره یا لانگ ویدیو؟ چون تازه شروع کردم میخواستم رو یه کدومش تمرکز کنم.

4
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x