ترتیبی که یاراتیوب به شما پیشنهاد می‌کند:

قوانین کپی رایت یوتیوب

قوانین کپی رایت یوتیوب
فهرست مطالب

ما در جامعه‌ای آنلاین زندگی می‌کنیم که در آن به اشتراک گذاشتن ویدیوها و محتواهای خلاقانه از اهمیت فراوانی برخوردار است. یوتیوب به عنوان یکی از بزرگترین و پرطرفدارترین پلتفرم‌ها در این زمینه، زمینه‌ای را برای میلیاردها نفر از افراد فراهم می‌کند تا ایده‌ها، هنرها و دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.

با این حال، حقوق مولفان و صاحبان محتوا نیز باید نگهداری شود و از سوءاستفاده‌های احتمالی جلوگیری شود. به همین دلیل، یوتیوب سیستمی قوی و جامع برای حفاظت از حقوق کپی رایت در پلتفرم خود ایجاد کرده است.

در این قوانین کپی رایت،قواعد و ضوابطی تعیین شده است که همه کاربران باید آن را رعایت کنند. این قوانین با هدف حمایت از حقوق مولفان، صاحبان حقوق معنوی و صاحبان محتوا از سوءاستفاده‌های احتمالی می‌باشد.

قبل از فعالیت در یوتیوب لازم است مسائلی مانند نقد کردن درآمد یوتیوب و کپی رایت آن مطلع شوید. پس در ادامه با یاراتیوب همراه باشید.

کپی رایت یوتیوب چیست؟

کپی رایت (Copyright) همان حق قانونی صاحب خالق اثر است.

کپی رایت به این معنی است که فقط خالق اثر (موزیک، داستان، ویدیو یا شعر) حق کپی دارد، مگر اینکه خالق اجازه را صادر کند. پس هر موسیقی از لحظه خلق به صورت خودکار دارای کپی رایت یا حق چاپ است.

معنی کپی رایت در دنیای دیجیتال امروز، از دوبله اثر گرفته تا استفاده از موزیک در ویدیوی یوتیوب است. بنابراین اگر می‌خواهید بدانید که آیا یک آهنگ دارای کپی رایت است یا نه، ساده‌ترین کار این است که فرض کنید که بله، حق چاپ دارد.

برای مثال، شما وقتی یک، موسیقی، ویدیو، اثر هنری و یا هر چیز دیگری را خودتان تولید می‌کنید، تمام حق و حقوق آن اثر متعلق به شما است و کسی می تواند، از آن استفاده کند!

به همین دلیل، برای فعالیت در پلتفرم‌هایی مثل یوتیوب، اینستاگرام، فیسوک و … باید قانون کپی‌رایت را رعایت کنید.
نقض کپی رایت یوتیوب باعث نرسیدن شما به درآمد از این پلتفرم خواهد شد.

بیشتر بدانید:آهنگ های بدون کپی رایت برای یوتیوب

چرا موزیک قانون کپی رایت دارد؟

مثلا برای ساخت یک موزیک و موسیقی با کیفیت هزینه بسیار زیادی صرف خواهد شد، زمانی که شما این موزیک از مراکز مجاز مانند iTune خریداری می‌کنید، صاحب آن نیستید و نمی‌توانید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.

تمامی حق و حقوق اثر به صورت دائمی و تا ابد متعلق به تولید کننده اثر است.
شما هزینه بسیار اندکی برای استفاده شخصی خود پرداخته‌اید، در نتیجه به هر میزان که می خواهید می توانید این موزیک را گوش بدهید اما نمی‌توانید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید و این کار به نوعی جرم نیز محسوب خواهد شد. به همین خاطر قوانین کپی رایت یوتیوب برای حمایت از تولید کننده اثر به وجود امده است. این موضوع در اکثر کشورهای پیشرفته به صورت جدی رعایت می شود.

در کشور ما متاسفانه به این موضوع توجه زیادی نمی شود، البته با گذر زمان خواننده‌ها و تولید کنندگان مطرح محصولات خود را تحت قوانین کپی رایت منتشر می‌کنند. البته موزیک هایی در بعضی مواقع وجود دارد که بدون حق کپی رایت و به صورت رویالتی فری «Royalty Free» تولید می شوند که شما می توانید آن‌ها را بدون ذکر منبع یا همان صاحب اثر به صورت رایگان استفاده کنید.

آموزش و معرفی منابع موزیک بدون کپی رایت یوتیوب

در دنیای تولید محتوا، هر شخص باید در نظر داشته باشد که برای تولید یک ویدیو خوب، به موسیقی احتیاج دارد! اضافه کردن یک آهنگ در پس‌زمینه هر ویدیویی، می‌تواند نتیجه کار را تا ده برابر جذاب‌تر کند.

همانطور که می دانید در یوتیوب کپی رایت از نکات خیلی مهم می باشد و شما برای اینکه به درامدزایی و نقد کردن درامد یوتیوب برسید ملزم به رعایت قوانین کپی رایت یوتیوب می باشید.

استفاده از موزیک در ویدیوهای یوتیوب

1_شما برای ویدیو خود از موزیک‌هایی که رویالتی فری هستند که منابع رایگان در اختیار شما قرار می دهند می‌توانید استفاده کنید که در ادامه به توضیح بیشتر این بخش می پردازیم. (در این گونه آثار صاحب اثر اجازه و رضایت خود را برای پخش شدن اثر خود قبلا صادر کرده است و برای استفاده همه در دسترس است)
2_ راه دوم استفاده ار موزیک‌هایی که تولید کننده اثر یا بهتر است بگویم صاحب اثر اجازه استفاده از آن را داده است، البته برای این کار شما باید نام صاحب اثر را با توجه به قوانین شبکه اجتماعی که در حال انتشار آن هستید، ذکر کنید. برای مثال شما می توانید نام صاحب اثر را در توضیحات یوتیوب خود نشر بدهید. این گونه محصولات تحت عنوان( attribution required) شناخته می‌شوند.

منابع رایگان دانلود موزیک بدون کپی رایت برای یوتیوب

در این بخش به بررسی سایت هایی خواهیم پرداخت که شما می توانید به بسیاری از موزیک های بدون کپی رایت دسترسی داشته باشید. هریک از این سایت‌ها ویژگی خاص خود را نیز دارد که در ادامه بیشتر با آنها آشنا خواهیم شد.
توجه داشته باشید که پلتفرم اینستاگرام و یوتیوب بیشترین حساسیت را روی قوانین کپی رایت دارند و در صورتی که شما به هشدار آنها مبنی بر توجه به قوانین کپی رایت توجه نکنید ممکن است به سادگی اکانت شما را حذف کنند و یا ممنوعیت هایی روی آن اتخاذ کنند.
و گاهی آن ویدیو شما شرایط درآمدزایی را از دست بدهد.
سایت های زیادی تحت عنوان سایت موزیک بدون کپی رایت معرفی می شوند که یاراتیوب پیشنهاد می کند
فقط و فقط از Audio Library که متعلق به یوتیوب است استفاده کنید.

Audio Library
یکی از جذاب ترین و بزرگترین منابع موزیک بدون کپی رایت،Audio Library است که میلیون‌ها موسیقی و افکت صدا در این بخش سایت پیدا خواهد شد. شما اگر فعال در یوتیوب باشید قطعا اتو لایبری به چشم شما آشنا است و بارها در مورد آن شندیده اید.
(این وب سایت محدود به یوتیوبر ها نیست و شما می توانید در بخش های مختلف از آن استفاده کنید.)

نکته: برای دریافت کانتنت آیدی بر روی محتوا های خود، میتوانید با یاراتیوب همراه شوید.

کپی رایت فیلم در یوتیوب

حق اسفاده از ویدیوهای YouTube متعلق به فردی است که آنها را به وجود آورده باشد و سپس آنها را در یوتیوب بارگذاری کرده است. می‌توانید به ویدیوی یوتیوب شخص دیگری پیوند دهید یا فقط چند ثانیه از آن در محتوای خود استفاده کنید، اما هرگز نباید آن را کامل آپلود کنید یا ادعا کنید که متعلق به خودتان است.

برخی از ویدیوهای یوتوب می‌توانند حاوی مطالب دارای حق چاپ (مانند یک کلیپ از یک برنامه تلویزیونی) باشند و کسانی که این نوع رسانه‌ها را آپلود می‌کنند ممکن است دچار مشکل شوند.
که همه اینها از جمله این که از کجا بفهمیم ویدیو کپی رایت دارد را در لینک زیر توضیح داده ایم.
(لینک شود به محتوای فریوز)

نقض حق نسخه برداری (کپی رایت) در کانال بازی یوتیوب چیست؟

خوب، بیایید با توضیحی ساده درباره اینکه حق چاپ چیست و چگونه کار می کند، شروع کنیم. حق نسخه‌برداری همان چیزی است که ما آن را حقوق مالکیت معنوی می‌نامیم که باعث می‌شود پدیدآورنده محتوا حق تألیف آن را داشته باشد. این از سازنده اصلی محافظت می‌کند که آثارشان به سرقت نرود یا سوء استفاده نشود.
صاحب حق چاپ برای یک قطعه محتوا، چه آهنگ یا یک قطعه نوشته شده، کنترل کاملی بر آن دارد. آنها می توانند انتخاب کنند که کجا می خواهند اثرشان نمایش داده شود یا مورد استفاده قرار گیرد، آیا شخص دیگری می تواند از آن در آثارشان استفاده کند یا خیر.
برای یوتیوب، نقض حق نسخه برداری یک گام فراتر می رود. این فقط در مورد یک اثر مکتوب، یک تصویر یا موسیقی نیست. قانون حق چاپ حتی از ویدیوهای بازی در یک کانال بازی محافظت خواهد کرد.

چه کارهایی باعث دریافت کپی رایت گیم(بازی) در یوتوب می شود؟

  • ضبط گیم پلی بازی
  • ری اکشن به بازی
  • ضبط تریلر بازی
  • لو دادن داستان بازی
  • استریم کردن گیم
  • موزیک بازی

شرایط استفاده تجاری از هر بازی

حتما پیش از ضبط ویدیو از یک بازی، ابتدا به سایت سازنده بازی مراجعه کنید و شرایط استفاده تجاری از بازی را بخوانید.
معمولا نام این بخش در بیشتر سایت ها “Content Policy” است.
در این بخش به طورکامل به شما توضیح داده شده است که شما با رعایت چه قوانینی مجاز به ضبط گیم پلی بازی، ری اکشن به بازی، استریم بازی و… هستید.

عواقب رعایت نکردن قانون کپی رایت یوتیوب

یوتیوب در مورد نقض حق نسخه‌برداری سختگیرانه عمل می‌کند، چه شما در حال انجام این نقض باشید یا شخص دیگری. اولین کاری که آنها انجام می دهند این است که بلافاصله ویدیوی نقض کننده را حذف می کنند. سپس به کانال متخلف اخطاری فرستاده می شود.
هنگامی که یک کانال سه اخطار دریافت می کند، YouTube حساب شما را برای همیشه قطع می کند و تمام محتوای شما را از پلتفرم خود حذف می کند، حتی آنهایی که حق نسخه بردای را نقض نکرده اند.

برای کپی رایت نگرفتن موسیقی بازی چه کاری انجام دهیم؟

همانطور که گفتیم موسیقی بازی هم کپی رایت دارد.
اکثر بازی های معروف، موسیقی هایی که درون آنها پخش می شود کپی رایت دارد و شما اگر ویدئو از این بازی ها با همین موزیک ضبط کنید و در یوتیوب آپلود کنید، کپی رایت موزیک دریافت می کنید.
برای حل این مشکل ۲راه دارید.
۱. هنگام ضبط گیم پلی موزیک را به طور کامل ببندید پس از پایان ضبط یک موزیک بدون کپی رایت به صورت دستی بر روی ویدیو بگذارید.
۲. برخی از بازی ها در بخش تنظیمات گزینه هایی دارند که به شما اجازه می دهند موزیک های رایگان و بدون کپی رایت را بجای موزیک های کپی رایت دار جایگزین کنید و بعد، شروع به ضبط گیم پلی کنید.

از کجا بفهمیم موزیک کپی رایت دارد

اگر به YouTube یا Spotify بروید، موسیقی را جستجو کنید و آن را پیدا کنید، به نوعی دارای کپی رایت است. باید حق استفاده از آن موزیک را به دست آورید.

یوتیوب توصیه می‌کند قبل از انتشار یک فیلم، آن را روی حالت «خصوصی» یا «مخفی» قرار دهید. بعد از این کار یوتیوب می تواند بررسی های خودکار را برای تشخیص هرگونه نقض کپی رایت انجام دهد.

آموزش چطور بفهمیم یک آهنگ کپی رایت دارد

مهم است به یاد داشته باشید که تشخیص کپی رایت یک آهنگ ممکن است پیچیده باشد و تنها بر اساس اطلاعات عمومی ممکن است به نتیجه‌ای قطعی نرسید. در صورتی که نیاز به اطلاعات دقیق دارید، بهتر است با منابع رسمی و متخصصان یاراتیوب مشورت کنید.

برای فهمیدن آیا یک آهنگ کپی رایت دارد یا خیر، می‌توانید از مراحل زیر استفاده کنید:

1- آیا اهنگ مورد نظر در دامنه عمومی در PDINFO است.

می توانید در وب سایت PDINFOبر اساس آهنگ یا سال جستجو کنید تا بفهمید آیا آهنگ مدنظرتان در دامنه عمومی است یا نه.

2- توضیحات (دیسکریپشن) ویدیو را در یوتیوب بررسی کنید.

برای این کار دو روش دارید:

اول، اگر موزیک را، می‌شناسید، عنوان و خالق اثر را در یوتیوب جستجو کنید، در قسمت دیسکریپشن ویدیو، مشخص می شود که مالک مجوز چه کسی است. تمام این اطلاعات را می توانید در قسمت ” Music in this video” پیدا کنید.

دوم وقتی می خواهید بدانید آهنگی را که در ویدیوی دیگری می شنوید دارای حق نسخه برداری است یا نه، کافیست در پایین ویدیو، در بخش توضیحات، اطلاعات آهنگ را مطالعه کنید.

3- ویدیو را به عنوان فهرست نشده یا خصوصی آپلود کنید تا بررسی شود.

اگر آهنگی دارید و شک دارید که کپی رایت یوتیوب دارد یا نه، آن را به‌عنوان فهرست‌نشده یا خصوصی آپلود کنید، Content ID در یوتیوب به شما هشدار می‌دهد.

اگر آهنگ دارای کپی رایت باشد، یک هشدار از طرف یوتوب دریافت می کنید. اگر اخطاری نگرفتید، می‌توانید ادامه دهید.

توجه

گاهی ممکن است، تراک‌هایی که استفاده می کنید دیر شناسه محتوا دریافت کنند. بنابراین ممکن است ویدیوی شما در حال حاضر برای استفاده مشکلی نداشته باشد، اما در آینده، ادعای کپی رایت آهنگ دریافت کنید.

4- کپی رایت علامت مخصوص خود را دارد

زمانی که آهنگی را دانلود می کنید یا به اطلاعات فایل آن نگاه می کنید،علامت کپی رایت را در نام یا اطلاعات فایل بررسی کنید.

5- از کارشناسان کپی رایت کمک بگیرید.

در نهایت، اگر مطمئن نیستید، افراد یا شرکت‌هایی را پیدا کنید که در زمینه حق چاپ به شما مشاوره بدهند.

آیا هر آهنگی دارای کپی رایت است؟

بی خطرترین فرض این است که تقریباً تمام موسیقی های محبوب دارای حق چاپ هستند، اما در واقعیت برخی از آهنگ‌ها ممکن است مشمول کپی رایت نباشند، مانند:

آهنگ های قدیمی که در مالکیت عمومی هستند.

آهنگ های تحت مجوز Creative Commons

آهنگ‌هایی که کلا حق امتیاز ندارند.

این موارد، امکان استفاده از آهنگ با کیفیت بالا را می دهد که مشمول قوانین کپی رایت یکسان نیست.

آهنگ های تحت مالکیت عمومی (public domain)

آهنگ‌های قدیمی‌تر ممکن است وارد public domain ‌شوند. این بدان معنی است که گاهی، اگر اهنگ به اندازه کافی قدیمی باشد، می توانیم آن را عاری از حق چاپ در نظر بگیریم.

کپی رایت آهنگ، 70 سال بعد از مرگ ترانه سرا منقضی می شود.

کپی رایت ضبط صدا در رابطه با حقوق مسترینگ 70 سال بعد از انتشار ضبط منقضی می شود.

این قوانین باعث می‌شوند مجموعه آهنگ‌های موجود برای استفاده بسیار محدود شوند، اما می‌توانید برخی آثار با ارزش را در دامنه عمومی یا public domain پیدا کنید.

توجه:

آهنگ ها صرفا به علت قدیمی بودن، در این لیست آهنگ های دامنه عمومی قرار ندارند.

زیرا برخی صاحبان کپی رایت آهنگ، مجوزهای قدیمی‌ را تمدید می‌کنند.

بیشتر مطالعه نمایید:گیم استریمر یوتیوب 

از کجا بفهمیم ویدیو کپی رایت دارد

برای فهمیدن آیا یک ویدیو کپی رایت دارد یا خیر، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

1. سیگنال‌های هشداردهنده در یوتیوب:

یوتیوب سیستم‌هایی را برای تشخیص ویدیوهایی که دارای محتوای کپی رایت هستند، استفاده می‌کند. اگر ویدیوی شما مورد تشخیص قرار گیرد، ممکن است در قسمت “حقوق کپی” یا “انتشار نشده به خاطر حقوق کپی” در صفحه ویدیو هشدارهایی نمایش داده شود.

2. اعلان از طرف صاحب حقوق:

صاحبان حقوق می‌توانند درخواست حذف ویدیوهایی که حقوق کپی رایت آنها را نقض می‌کنند، ارسال کنند. در این صورت، یوتیوب ممکن است ویدیو را مسدود کند و به شما اعلان کند که ویدیو شما به دستور صاحب حقوق حذف شده است.

3. پیگیری حقوقی:

در برخی موارد، صاحبان حقوق ممکن است اقدام به تعقیب قانونی کنند و از طریق دادگاه درخواست حذف ویدیوهای کپی رایت شده را داشته باشند. اگر شما متهم به نقض حقوق کپی رایت شده‌اید، ممکن است از طریق دادگاه اعلام شود.

لازم به ذکر است که تشخیص کپی رایت و اعمال تدابیر مربوطه در یوتیوب توسط الگوریتم‌ها و فرایندهای خودکار صورت می‌گیرد و در برخی موارد ممکن است به خطاها و اشتباهات بینجامد.

در صورتی که شما معتقدید که ویدیوی شما اشتباهاً به عنوان محتوای کپی رایت شده تشخیص داده شده است، می‌توانید از طریق راهنمایی‌های یوتیوب و درخواست‌های تجدیدنظر، اعتراض خود را مطرح کنید و ویدیوی خود را دفاع کنید.

آهنگ های تحت مجوز Creative Commons

این آهنگ‌ها از نظر فنی دارای کپی رایت هستند، دارای مجوز ویژه‌ای هستند. طبق این مجوز افراد می توانند تحت شرایط خاصی از آنها استفاده کنند. هنگام استفاده از آهنگ باید این شرایط را رعایت کنید.

این نوع آهنگ ها، مجوزهای مختلف را در سطوح مختلف دارند.

برخی سخت‌گیرانه‌ تر هستند و اجازه ویرایش یا استفاده تجاری نمی‌دهند. (چنین آهنگ هایی را در کانال یوتیوب نمی توان استفاده کرد)

کپی رایت یوتیوب چگونه عمل میکند

سیستم کپی رایت در یوتیوب برای حفاظت از حقوق مالکیت فکری ویدیوها استفاده می‌شود. عملکرد آن به شکل زیر است:

1. بارگذاری ویدیو: کاربران یوتیوب می‌توانند ویدیوها را بارگذاری کنند. در هنگام بارگذاری ویدیو، سیستم یوتیوب شروع به بررسی محتوای ویدیو می‌کند.

2. تشخیص محتوای کپی رایت: سیستم یوتیوب از الگوریتم‌های تشخیص کپی رایت استفاده می‌کند تا ویدیوها را اسکن کند و محتوایی که قبلاً توسط صاحبان حقوق کپی رایت ثبت شده است را شناسایی کند.

این الگوریتم‌ها بر اساس الگوها، اثر انگشت‌ها، هشتگ‌ها و سایر مشخصه‌های ویدیوها عمل می‌کنند.

3. اعمال تدابیر: اگر ویدیویی که بارگذاری شده است، توسط سیستم به عنوان دارای محتوای کپی رایت شناخته شود، تدابیری اعمال می‌شود. این شامل مواردی می‌شود مانند:

– مسدود کردن ویدیو: یوتیوب می‌تواند ویدیو را مسدود کند و اجازه پخش آن را به کاربر ندهد.
– حذف صدا: در برخی موارد، صدای ویدیو قابل شنیده شدن نمی‌شود و تنها تصویر نمایش داده می‌شود.
– نمایش تبلیغات: در برخی موارد، یوتیوب می‌تواند تبلیغات را در ویدیوی کپی رایت شده نمایش دهد تا درآمدزایی را برای صاحبان حقوق کپی رایت فراهم کند.
– اجازه دادن با محدودیت: در برخی موارد، یوتیوب می‌تواند ویدیو را با محدودیت‌هایی نمایش دهد، مانند محدودیت بر روی دسترسی به ویدیو در برخی مناطق جغرافیایی.

صاحبان حقوق کپی رایت می‌توانند همچنین از طریق پنل کنترل ویدیوهای یوتیوب، درخواست حذف ویدیوهایی که حقوق کپی رایت آنها را نقض می‌کنند، ارسال کنند. در این صورت، یوتیوب اقدامات لازم را برای حذف و محدود کردن دسترسی به ویدیوها انجام می‌دهد.

آهنگ های رایگان یا بدون حق امتیاز

این نوع آهنگ‌ها، همیشه رایگان نیستند، برای دستیابی به آهنگ ابتدا باید هزینه پرداخت کنید، اما مجبور نیستید برای مجوز مداوم یا استفاده‌های اضافی پولی بپردازید، یعنی مجبور نیستید هر بار که فردی ویدیوی شما را تماشا می‌کند، هزینه بپردازید.

درواقع نیاز به پرداخت حق امتیاز آن نیست. به همین دلیل آن اثر را بدون حق امتیاز می نامیم.

با این توصیفات، تعداد این آهنگ ها انگشت شمار هستند یا یک دوره زمانی محدود مجاز هستند.

آهنگ بدون کپی رایت از کجا پیدا کنم؟

آهنگ‌های بدون حق امتیاز را در کتابخانه صوتی یوتیوب می توانید پیدا کنید، این آهنگ‌ها محبوبیت کمتری دارند و ممکن است آهنگ خاصی را که دنبال آن هستید پیدا نکنید.

توجه

همیشه نوشته های کوچک روی موسیقی بدون حق امتیاز را بخوانید.

قانون کپی رایت کاور موسیقی دریوتویب

این فکر که می توانید یک آهنگ را کاور کنید و بدون نگرانی درباره نقض کپی رایت، از آن استفاده کنید کاملا اشتباه است.

کاور آهنگ ها تحت نوع دیگری از مجوز حق چاپ قرار می گیرد. اگر می خواهید یک کاور را ضبط و توزیع کنید، باید جوازی به نام «مجوز مکانیکی» بگیرید.

در یوتیوب، ممکن است کار پیچیده تر شود. اگر ویدیوی خود را اضافه می‌کنید، ممکن است به مجوز «همگام‌سازی» نیز نیاز داشته باشید.

اگر قصد کسب درآمد از ویدیوهای خود را دارید، این موارد بسیار مهم هستند. اگر فقط یک آهنگ را برای استفاده شخصی کاور می‌کنید، مشکلی نخواهید داشت، اما نمی توانید بدون مجوز آهنگی را به ویدیوی یوتیوب خود اضافه ‌کنید.

آیا می توان بخشی از آهنگ را در ویدیو یوتیوب استفاده کرد؟

تصورات غلطی وجود دارد که تا زمانی که فقط یک کلیپ کوتاه بگیریم یا از جلوه های صوتی استفاده کنیم می توانیم از یک آهنگ استفاده کنیم.

حتی اگر فقط چند ثانیه استفاده کنید، باز هم تحت همان محدودیت‌های کپی رایت قرار می گیرید که از کل آهنگ استفاده کرده‌ باشید.

اینجا هم باید از دارندگان حق چاپ و سازنده اصلی مجوز بگیرید، خواه موسیقی را در پس‌زمینه یک ویدئو کامل قرار دهید، خواه چند ثانیه برای افکت لازم داشته باشید.

 

راه های استفاده از موسیقی بدون کپی رایت در ویدیوهای یوتیوب

می توانید از بسیاری از آهنگ های محبوب استفاده کنید. از آنجایی که هر آهنگ به طور خودکار دارای حق چاپ است، باید بررسی کنیم:

صاحب آهنگ چه مجوزهایی داده است؟

محدودیت های استفاده از آهنگ چیست؟

خوشبختانه، می‌توانید این را به سرعت و به راحتی برای اکثر آهنگ‌ها، مستقیماً از مرکز سازنده یوتیوب پیدا کنید.

روی نماد سازنده خود در قسمت سمت راست بالای خانه YouTube کلیک کنید.

روی «Creator Studio» کلیک کنید.

در منوی سمت چپ صفحه، روی «Creator» کلیک کنید.

روی ” audio library” کلیک کنید.

روی « ad-supported music» کلیک کنید.

در اینجا به کتابخانه عظیمی از موسیقی دسترسی دارید،که با کلیک روی هر یک از آهنگ‌ها، داده‌هایی مانند محدودیت‌های استفاده را دریافت می کنید، مانند اینکه آیا می‌توان از یک ویدیو درآمد کسب کرد، یا اینکه اگر کشورهایی وجود دارد که نمی‌توان در آنها از آهنگ موردنظر استفاده کرد، در اینجا نمایش داده می شود.

در اینجا یک برگه موسیقی رایگان وجود دارد که آهنگ هایی را نشان می دهد که هیچ محدودیتی ندارند. در بیشتر موارد، می‌توانید از یک آهنگ استفاده کنید، منتهی نمی‌توانید درآمد AdSense را دریافت کنید.

کسب درآمد از آهنگ بدون کپی رایت در یوتیوب

برای استفاده از یک آهنگ بدون محدودیت برای اینکه بتوانید از ویدیوی یوتویب خود کسب درآمد کنید، باید از مالک(ها) اجازه بگیرید و هزینه ای بپردازید.

این می تواند یک کار دلهره آور و پرهزینه باشد، بنابراین Lickd سیستمی ساخته است تا آن را آسان و مقرون به صرفه کند. Lickd پیش از موعد با هنرمندان و لیبل‌ها مذاکره می‌کند تا مجبور نباشید، نرخ‌های خوبی دریافت می‌کند و به شما اجازه می‌دهد از یک آهنگ بدون محدودیت استفاده کنید.

به عبارت دیگر، می توانید از یک آهنگ استفاده کنید و از ویدیوی خود بدون ادعای حق نسخه برداری درآمد کسب کنید. علاوه بر این، Lickd یک کاتالوگ از بیش از 1 میلیون آهنگ موفق دارد که می توانید همین الان به راحتی مرور کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
5 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback
1 سال قبل

[…] قوانین کپی رایت یوتیوب […]

trackback
1 سال قبل

[…] قوانین کپی رایت یوتیوب […]

علی
علی
11 ماه قبل

خیلی کامل بود. مرسی از سایت خوبتون

عباس
عباس
12 روز قبل

سلام من یکی از ویدیو هایی که گداشتم بهم درآمدی نداد یوتیوب و اخطار کپی رایت گرفتم. راهی هست که درآمد اون ویدیو مو برگردونم چون خیلی بازدید گرفتش؟

5
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x